Finance, které nalila do firmy Erika Buella indická společnost Hero, se začínají pozitivně projevovat. Po řadě závodních speciálů se EBR pustilo do homologované silniční motorky. A technické údaje vůbec nevypadají špatně

Jsou to už 4 roky, kdy byl legendární konstruktér Erik Buell a jeho značka Buell zavrhnut u Harley-Davidson a byl tak donucen se postavit na vlastní nohy založením firmy Erik Buell Racing (web). Tehdy si Erik převzal od H-D zbytek motorů Helicon, které pro Buell vyvinul Rotax. Následoval dlouhý vývoj závodních speciálů, zvyšování objemu i výkonu a úspěchy v AMA Superbike Championship. Nyní jsme se dočkali dlouho slibované silniční verze. Přivítejme EBR 1190RX.

 

Každý, kdo se o motorky trochu zajímá, asi hned pozná, že RX je dílem právě Erika Buella a to hlavně podle typického litého rámu, který v sobě skrývá dutinu sloužící jako palivová nádrž. Tento rám se používal už u modelů Buell XB9 a XB12. Druhým jasným poznávacím znamením je brzdový kotouč po obvodu předního kola doplněný osmipístkovým brzdičem Nissin ZTL2. Ten se poprvé objevil v roce 2006 u závodního speciálu XBRR.

 

V útrobách bije už zmiňovaný Rotax Helicon s objemem 1190 cm3 (160 x 67,5 mm), tedy véčkový dvouválec s úhlem válců 72°. Propracovaná elektronika, hodně vysoký kompresní poměr (13,4:1) a roky ladění = maximální výkon 185 koní v 10600 otáčkách a k němu 137,8 Nm točivého momentu (v 8200 ot./min.). A to už se pohybujeme ve sférách Ducati Panigale! Ani s váhou na tom není RX špatně, připravená motorka bez benzínu váží 190 kg. K tomu podvozek Showa, na předku vidlice BPF.

 

I na pohled je to prostě Buell, prapodivné tvary, optická nevyváženost. Ale pravda je, že oproti modelu 1125R už ušla tahle motorka velký kus cesty. Nutno pochválit krásná hliníková kola, zajímavou koncovku výfuku, krásný zadní rám i použití moderních prvků jako LED diodová světla nebo TFT displej. V nabídce ve třech barvách (žlutá, červená, černá), cena stanovena na 18.995 dolarů, tedy cca. 360 tisíc Kč. Prodeje asi nebudou po tisících, ale určitě zajímavá alternativa. 

 

K silniční verzi RX zatím žádné video není, ale můžete se podívat, jak se montuje motor a jak zní okruhovka 1190RS.
Tohle rozhodně není hodná kočička!

Foto: Eric Buell Racing

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno