Nebojte se, stále si uvědomujeme, že toto je server o motocyklech. Však také tahle červená kráska se vzpínajícím se koněm na kapotě má dvě kola

Nebudeme to zapírat, placatý káry z Maranella zbožňujeme. Pokud tuto vášeň s námi sdílíte a pokud shodou náhod nevíte, kam s pár miliony korun, pak se podívejte na tuto nabídku aukční síně Bonham v britském Staffordu (zde). Do prodeje jde jediný oficiální motocykl značky Ferrari.

Ovšem nenechte se zmýlit, motorka nepochází z Itálie. Na svědomí ji má britský konstruktér David Kay známý svojí prací pro MV Agustu. Ten se v roce 1990 rozhodl vzdát hold Enzu Ferrarimu, zakladateli značky. Ovšem nechtěl to provést jen tak a spojil se tedy se synem Enza Pietrem Ferrarim, aby se domluvili na tom, že Kayův motocykl bude oficiálně patřit pod značku Ferrari.

Následovalo 3000 hodin práce na jejímž konci byl tento unikát s vlastním vzduchem chlazeným čtyřválcovým řaďákem o výkonu 105 koní. Ten je umístěn v kolíbkovém rámu z ocelových trubek a doplněn hliníkovou kapotáží, na které je příbuznost s italskými sporťáky jasně viditelná. K tomu vlastní výfuková soustava, lehká kola Astralite, brzdy Brembo a podvozek WPS vzadu a Forcelle Italia vpředu. Suma sumárum 172 kilogramů suché váhy, maximální rychlost 265 km/h a především absolutní unikátnost.

Není to poprvé, co se Kay Engineering snaží tento stroj prodat. V roce 2010 se objevil v aukci Race Retro v Coventry, ovšem za tehdy nasazenou vyvolávací cenu 250 tisíc liber (přes 7 milionů Kč) ho nikdo nekoupil. Tentokrát je cena nižší, začíná se na 100 tisících liber, tedy necelých třech milionech korun. Nemáte někdo nazbyt?

Foto: archiv

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno