Ještě mu není ani 10 let a už si to maže přes Evropu závodit do Španělska, a aby se nenudil, tak si o volných víkendech dává německý mistrák. Mladý Filip Salač se tak připravuje na kariéru, která by měla vést jeho cestu na mistrovství světa

Filip má ve svých deseti letech za sebou 4 sezóny aktivní závodnické kariéry  úctyhodnými  výsledky, a to  ve třídách Minibike a nově i ve třídě MiniGP. Přestože byl v loňském roce v této kategorii nováčkem, může se pyšnit několikanásobným vítězstvím, kterého dosáhl svou čtyřtaktní Hondou NSF100, ale i pódiovým umístěním v téměř každém závodě.

V německém seriálu ADAC tím získal celkově 2.místo  mezi ostřílenými  jezdci této kategorie. Stejně tak se mu dařilo i ve  španělském mistrovství, ale díky absenci v několika závodech zůstal těsně za předními příčkami. Takovéto výsledky nikdo před sezónou v MiniGP  nečekal, proto tedy není divu, že v týmu panuje velká spokojenost,  dobrá nálada a všichni se moc  těší na  zahájení  další sezony 2012.

Od podzimu roku 2011 se Filip opět tvrdě připravuje pod dohledem svého staršího bratra Michala, nyní svého osobního kouče, kterého známe z působení v evropském šampionátu Superstock 600 a poháru FIM Superstock 1000. Filipovi budeme držet palce, aby se mu v letošním roce podařilo uspět  mezi nejlepšími jezdci v německém, ale i ve španělském mistrovství, kde bude opět startovat ve škole Aspara Martineze, ze které vzešla taková jména, jako například Mistři světa Julian Simon, či Nicolas Terol. Jsme rádi, že po dvouletém  působení v této škole si Filip svými výsledky vybudoval značný respekt, a jako jediného českého zástupce ho Španělé berou za velmi silného soupeře.

Co tě vedlo k závodění ve Španělsku a Německu?
Na minibiku jsem jezdil už hodně dlouho a přestávalo mě to bavit. Chtěl jsem si vyzkoušet větší motorku, a protože ve Španělsku jsem už rok jezdil minibike, pokusil jsem se dostat do školy Aspara Martineze. Nakonec mě vybrali jako jediného cizince. Německo jsme se rozhodli jezdit v rámci tréninků a nakonec z toho byl celý šampionát.

Podívejme se tedy nejprve do Španělska, jak to tam vypadá se závoděním?
Je to trochu blbý, moc mi to tam nesedí. Jsem tam ze všech nejmladší, jezdím proti klukům, co jsou o čtyři roky starší. Sice už jsem dokázal nějaký závod letos i vyhrát, ale s tou motorkou se mi moc dobře nejezdí. Špatně to brzdí a i v zatáčkách to není ono.

Dobré je, že si před každým závodem losujeme motor, to aby se zamezilo tomu švindlování. Tam to takhle chodí, už vloni jsme si vždy losovali, kdo na jakém minibike pojede, teď se losují jen motory, tak mají vždy mechanici trochu práce navíc s tím zabudováním do rámu.

Tak teď se podívejme do Německa…
Tam je to podstatně lepší motorka. Jednak je silnější, ale hlavně ve Španělsku se řadí bez spojky a tady je normální řazení se spojkou. Líp se mi ta motorka ovládá. Ale zase tam chodí na závody míň diváků, to ve Španělsku se na nás přijde kouknout strašně moc lidí.

Letos jsi v Německu skončil celkově druhý, jaký to byly závody?
Celkem velkej mazec. Hodně jsem se honil s Lukasem Tulovicem, který před měsícem vyhrál mistrovství Evropy. V Geesthachtu jsme celý závod jeli přilepený na sobě, já jel první a on mi to tam všude zkoušel dát. Udržel jsem to.

Pak na Sachsenringu to byla ještě větší řežba. Jelo nás hodně a já se honil s Jonasem Geitnerem, který tohle jezdí asi 3 roky. Jsem ze všech nejmladší a mám nejmíň zkušeností, přesto jsem to udržel a ten závod vyhrál. Dal jsem si ho v posledním kole na brzdy.

Kolik tě letos ještě čeká závodů?
Německo skončilo, tam jsem celkově druhý. Jel jsem to prvním rokem, takže maximální spokojenost. Ve Španělsku máme ještě dva závody, tak doufám, že se mi bude dařit a třeba přidám ještě alespoň jedno vítězství.

A teď z jiného soudku. Jaké má kluk, jako jsi ty, například jezdecké vzory?
Jednoznačně Valentino Rossi.

Ale tomu to teď přeci moc nejde…
Protože má špatnou motorku

Jo, a ták…, chtěl bys taky jednou jezdit MotoGP?
Jasně, to je samozřejmě můj cíl jako každého, kdo začíná závodit. Nejdříve chci jezdit superbiky a pak MotoGP.

 

Foto: TZ

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno