V americkém Denveru tento týden probíhá konference pro dealery H-D, na které značka představuje modelovou řadu pro příští sezónu. A novinek je v ní víc než dost

Při pohledu na seznam modelů 2014 sice žádný nový název nezaujme, ale rozhodně se nedá říct, že by Harley nic nového nepřipravil. Krom toho, nové modely u H-D většinou chodí během podzimu a jara, tak uvidíme, čeho se dočkáme. Tou nejzásadnější změnou prošla řada Touring, osm modelů bylo inovováno v rámci projektu Rushmore.

 

O co v tomto projektu jde? Zjednodušeně lze říct, že Harley-Davidson se naučil naslouchat zákazníkům a na základě jejich připomínek došlo k vylepšení všech jízdních aspektů pro majitele touringových strojů. “Na projektu RUSHMORE se podílelo tisíce lidí, mnoho z nich byli právě naši zákazníci – jezdci,” říká Scott Habegger, ředitel pro motocyklový vývoj. “Projekt reprezentuje nový směr, kterým se bude ubírat vývoj našich produktů v Harley-Davidson. O názory našich zákazníků se budeme zajímat ne jen na začátku, ale během celého procesu vývoje našich produktů. Sbíráme myšlenky a nápady jak ve formálních cílových skupinách, tak na srazech, které navštěvujeme, při zkušebních jízdách, někdy dokonce jen při setkání s jinými jezdci v kavárně u vedlejšího stolu. Naši dealeři nám také velice často dávají cenné informace. Naše nápady a řešení představujeme zpět našim zákazníkům jako prototypy a tak doufáme, že společně dojdeme k finálnímu designu. Opravdu cítíme, že v tom jedeme společně.

 

Výsledek? Řada změn pro touringy. Na první pohled si můžete všimnout upravené kapotáže u modelů Glide, přibyl větrací otvor v přední části. Nové jsou dual halogenové světlomety s LED diodovými Daymaker (denní svícení), u modelů se zadním top case kufrem jsou na něm LED brzdová světla. Všechny modely Touring jsou vybaveny novým ABS se vzájemným propojením Reflex, tedy duálním systémem, který se rozpojuje při rychlosti nižší, než 40 km/h a usnadňuje tak manipulaci v nízkých rychlostech. 

 

Zásadní novinkou je také dvojitě chlazený motor Twin-Cooled High Output Twin Cam 103 v některých modelech Touring. Ten má vodou chlazené hlavy válců a dvojici malých pomocných chladičů. Díky tomu může dosáhnout vyššího výkonu a lepšího zátahu. Rozhodně ale nejde o kapalinou chlazený motor, pouze pomocné chlazení. 

Do Millwaukee také dorazily moderní technologie, modely Glide jsou vybaveny novým informačně-zábavným systémem Boom! Box kombinujícím plnobarevný dotykový displej, kvalitní zvuk, Bluetooth připojení, hlasové ovládání, technologii text-to-speechGPS navigaci, navíc s podporou pro intercom a CB komunikaci do jednoho modulu. Kompletní přehled novinek u Touringů najdete v tomto PDF.

 

Další novinkou pro rok 2014 je tovární custom – model CVO Softail Deluxe vyráběný v limitovaném počtu či přestavěný model Dyna Fat Bob – zkrácený zadní blatník a dvojité LED zadní světlo. Spousta původního chromu byla ztmavena na černou barvu – hnací jednotka, kryt vzduchového filtru, kryty zadních tlumičů, trojité úchyty, rámky světlometů, konzole a kryt baterie. Hliníkové drážkované disky kol mají černou práškovanou povrchovou úpravu s laserem vypáleným logem Harley-Davidson a pruh na ráfku kola.

 

ABS je nově sériově montované na všechny Sportstery 2014 (volitelně pouze pro Iron 883). Řada Sportster mimo jiné také zahrnuje nové ruční ovládací prvky, brzdové komponenty a bezpečnostní systém H-D Smart Security System. Spousta dalších modelů doznala drobných změn a nových barevných variací, prim má pro letošek kromě černé také písková barva. Koukněte na velkou galerii fotek.

Foto: Harley-Davidson

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno