Není žádnou novinkou, že urputnost a přehnaná péče euroúředníků nás připravuje o skvosty a největší klasiky ve světě motorek. Úřednického šimla nesrovnáme, ale můžeme se nad tím aspoň zamyslet.

Možná se ptáte, proč zrovna dnes čtete na našem webu o motorkách, které nepatří mezi poslední novinky a možná o nich už i všechno víte. Všechno souvisí s událostmi posledních dní, které se týkají české Jawy.

Nejdřív si Honza Karásek postěžoval nad stavem Jawy při pohledu na video o jistém café raceru a následovala zpráva o znovuzrození této továrny. A právě v souvistosti s tímhle mě napadla myšlenka podívat se na to z druhé strany. První na ráně byla Honda. Všichni říkají, jak jsou café racery populární a že teď frčí klasický motorky a že Jawa by měla jít přesně takovým směrem.

Jenže každá mince má 2 strany. Podívejte se třeba na Hondu. Ta vyrobila nádhernou retro motorku CB1100 a kde ji máme? V Japonsku. Protože její vzduchem chlazený čtyřválec neplní slavné euro normy, tak se prodává jen na domácím trhu. Ne že bysme vás chtěli ještě víc naštvat, ale pro představu jsme si připravili pár informací o Hondách, který u nás nekoupíte.

CB223S – klasikem už od mládí

Začneme od nejmenší kubatury. CB223S pohání vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec o objemu 223 cm3 (těžko říct, proč zrovna takový objem) a je na ní všechno tak neuvěřitelně jednoduché, až to dává smysl. Drátěné výplety kol, místo sedačky jenom taková placka a nesmrtelný život. Výkon 16 koní a krouťák 18 Nm bohatě sice stačí, ale za cenu v přepočtu 88 tisíc Kč by se u nás moc neprodávala. Takže Hondo, je to pěkný, ale drahý.

CB400 – zlatá střední cesta

Model CB400 se vyrábí ve dvou provedeních: naháč Super Four a polokapotovaná verze Super Bol D’or. Tady už se pomalu dostáváme mezi dospělý motorky a o to víc zamrzí, že si je u nás nekoupíte. Vsaďte se, že by jich na silnicích nebylo málo. Na naučení je 53 koní38 Nm až dost a ostudu s ní rozhodně nikde neuděláte.

Tuhle motorku jste u nás dokonce už mohli jednou vidět v limitované Special Edition. Pokud jste jí tehdy nevěnovali pozornost, tentokrát byste to udělat měli. Její cena začíná na nějakých 155 tis. Kč, což je opět celkem dost.

CB1100 – jádro pudla

Nejsilnější CBčko z naší trojice je hlavním důvodem, kvůli kterému tenhle článek vzniknul. Je tím nejhezčím retrem, který snad kdy Honda vyrobila a touha po něm došla ve Francii až k vytvoření petice. Petice, jejíž cílem je přesvědčit Hondu France, aby dovážela CB1100 i do Evropy.

Už výkonové parametry 88 koní92 Nm dávají jasně najevo, že tady se nebude sportovat ani dojíždět do práce. Tahle motorka je vyrobena čistě pro radost z jízdy. A aby nás Japonci ještě víc naštvali, prodává se v přepočtu od 210 tisíc korun! Ale co vám budu povídat, podívejte se na promo video, protože z něj všechno pochopíte. Úplně všechno…

Foto: Honda

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno