Offroadový specialista Husaberg představil svou modelovou řadu pro příští sezonu a nutno říct, že jediný šroubek nezůstal na svém místě
Tím nejzásadnějším je, že výrobce po čtyřech letech opouští Husaberg koncepci motoru zavěšeného pod úhlem 70° a vrací se ke klasickým „stojatým“ motorům. Ty budou letos ve čtyřtaktním provedení 4 (FE250, FE350, FE450, FE501), o jeden méně potom ve dvoutaktech (TE125, TE250, TE300).
To ale nejsou zdaleka jediné novinky. Kartery motorů 450 a 501 budou nově vyráběny vysokotlakým litím. Kompletně nový je rám z ocelových profilů a také podsedlovka, u Husabergů standardně z pevného plastu. Změnou prošlo uložení kyvné vidlice s tlumičem WP PDS.
Přední vidlice, to je pro rok 2013 novinka od WP, čtyřkomorová USD s označením 4CS. Všechny modely s výjimkou TE125 mají elektrický startér, dvoutakty navíc i nakopávačku. Nové Husabergy se chystáme brzy podrobit testu, takže se těšte na první zkušenosti.
Foto: archiv