V mnichovském sídle BMW před chvilkou vybuchla pomyslná bomba – Husqvarna představila horkou novinku Nuda 900R. Jsme u toho a jako jedni z prvních na světě vám přinášíme pohled na tuto italsko-německou krásku a základní informace o ní.

Na první pohled je to Huska. Značka se sice několik desítek let do silničního stroje nepustila, ale DNA je rozhodně znát. Návrh vzhledu si vzal na starosti hlavní designer Husqvarny Raffaele Zaccagnini, továrna přiznává, že se nechala hodně insiprovat konceptem Mille3, který ukázala vloni na EICMA.

Motor pochází původem od mateřské BMW (z modelu F 800), ale prošel značnými úpravami, včetně převrtání na 900 cm3. Přesné údaje o výkonu zatím nejsou známy, ale výrobce slibuje více jak 100 koní na zadním kole a také více jak 100 Nm točivého momentu. To naznačuje, že by měl být motor vyhnaný do otáček, pro srovnání F 800 R má 87 koní.

Husqvarna zvolila pro Nudu prvotřídní komponenty. Motor je umístěn v příhradovém trubkovém rámu, lehká výfuková soustava je doplněna karbonovými prvky, ale to nejlepší najdete na podvozku. Přední kolo vodí plně nastavitelná upsida Sachs, zadní solo tlumič je z dílny Öhlinsu. Brzdy, jak jinak, než od Bremba, radiály z řady Racing. Vše vypadá lehce a celá motorka působí velmi agresivně a hravě.

Zatím není jasné, kdy bude finální verze připravena do výroby, ale podle toho, že jsme dnes viděli také jezdit prototyp, dalo by se předpokládat, že do podzimních veletrhů to Husqvarna stihne. Tak co, co na ni říkáte? Líbí?

Foto: Jan “Somik” Somerauer

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno