I Suzuki si pro nás na rok 2015 připravila pár novinek. Tou hlavní je nový naháč s litrovým motorem a jeho kapotovaná verze. Fajn doplňkem modelové řady je offroadovější V-Strom a malý skútr Address.

GSX-S1000 a GSX-S1000F

V segmentu litrových naháčů jsou tohle nové a pořádně dravé rybky. Naháče bez kapoty už jsme měli díky fotkám z USA možnost vidět, verzi s kapotou jsme ale nečekali. Zatím neznáme žádné konkrétní hodnoty, ale víme, že litrový čtyřválec je původem ze zbožňované GSX-R1000 K5 s delším zdvihem, což je naprosto suprová zpráva.

Očekáváme výkon okolo 140 koní s pěkně macatým středem otáček. Úplně nový je hliníkový rám a je jasné, že tohle je spíš roadster než čistokrevný streetfighter. Nová mašina dostala i systém kontroly trakce (tři stupně), což je něco, co nemá ani GSX-R1000. Motorku je možné objednat i s ABS, které je ale vyhrazené pouze pro naháče.

O podvozek se stará KYB s plně nastavitelnými vidlicemi a zadním tlumičem. Brzdy jsou od Bremba a vpředu jsou monoblokové radiálně uchycené třmeny. Velkým překvapením je i verze F s přední celokapotou, která má potěšit hlavně cestovněji zaměřené zákazníky. Technika je kompletně převzatá z naháče, tady není nic extra k vidění. U obou motorky očekáváme hodně agresivní nacenění, protože tohle jsou třídy nabušené velmi ostrou konkurencí. 

 

V-Strom 650XT

Oblíbený malý V-Strom v označením XT (hm, nešlo vymyslet něco originálnějšího?) myslí hlavně na adventure. Stačí se podívat na drátové ráfky a přední 19″ kolo a je jasné, že tohle bude motorky i do lehčího terénu.

O ochranu motoru se stará praktický kryt, stejně jako boční padací rámy. Novinkou i je jiný tvar přední masky s viditelnějším zobákem. V-Strom nastrojený do originálních kufrů a topcasu vypadá opravdu velmi dobře a ze zkušenosti víme, že tohle je velmi schopná motorka. Má skvěle použitelný motor, čitelný podvozek a celkově veselou povahu. Není to motorka, která se beze přehnaně vážně – je to hlavně dříč, se kterým si užijete i pořádnou srandu.

Pokud byste si chtěli motorku vyšperkovat, k dispozici je pořádně tlustý katalog s originálním příslušenstvím. Suzuki ve svých materiálech mluví o XT jako o motorce, se kterou můžete vypadnout kamkoliv. Tady opravdu platí klišé, že “cesta je cíl”.

 

Address

Suzuki nezapomíná ani na stále populárnější skútry, v její nabídce se od jara objeví další prcek. Address má motor s objemem 113 cm3 a Suzuki slibuje velmi ekonomickou jízdu. Spotřeba by se měla dostat na hranici dvou litrů. Zajímavý je také objem podsedlového prostoru 20 litrů, kam se v pohodě vejde integrálka a nějaké to oblečení. Šikovnej klouček.

Foto: Suzuki

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno