Italské Piaggio prezentovalo na svém stánku dvě novinky. První byl Caponord v opláštěné offroad verzi, druhou pak Moto Guzzi V7 druhé generace

Aprilia Caponord 1200 Rally

Aprilia se těsně před výstavou vytasila s novým Caponordem s označením Rally, který má více kamarádit s jízdou mimo zpevněnou silnici. Na první pohled jsou patrné ráfky na drátech s předním 19″ kolem, větší 24 litrovou nádrží, vyšším plexi, pevnými kufry s hliníkovými kryty, krytem motoru a přídavnými světly pro ještě větší dobrodružné jízdy. Zbytek zůstal při starém – Caponord má pořád charakterní dvouválcový motor, skvělé sedlo a ochranu před větrem, kterou můžou ostatní jenom závidět. Novinkou je semi-aktivní odpružení ADD, které je dedikované pouze pro tuto motorku. Systém Skyhook zpracovává data (zrychlení) dodané čtveřicí akcelerometrů – dva z nich jsou umístěny na odpružené části podvozku (na spodních brýlích a zadní podsedadlovce), ty zbylé dva na neodpružené (trubka přední vidlice a zadní kyvka). Elektronika je tak schopná zajistit co nejlepší a nejjemnější funkci podvozku – systém prakticky umí “číst” povrch silnice. DSS potom použije algoritmus, který počítá s pomyslným pevným bodem nad motorkou (skyhook – “hák v oblacích”) a podle toho upravuje v reálném čase funkci podvozku (přenastavení z minimální tuhosti do maximální trvá pouhých 10 ms). Samozřejmostí je kontrola trakcevypínatelné ABS. Caponord Rally bude mít pořád raději silnice než ostrý terén, ale určitě se ho nezalekne.


Moto Guzzi V7 II

V7 nové “dvojkové” verze se dá označit za znovuzrozenou klasiku. Krásná motorka, které je velmi populární mezi opravdovými milovníky jedinečného stylu, teď dostala i pořádný upgrade techniky. Brzdy bude hlídat ABS, velkým překvapením je přidání kontroly trakce, což je u tohohle typu motorky docela vzácností. Lehké změny jsou i na podvozku. Tou nejdůležitější je, že véčkový motor teď sedí v rámu o 10 mm níže a má také o 4° větší sklon. Továrna tvrdí, že to prospěje jak designu, tak ovládání motorky, protože větší jezdci budou mít více prostoru pro nohy. Pohonná jednotka má novou převodovku, které je poskládaná více nakrátko a oproti starší motorce dostala i šestou rychlost. Vítanou úpravou je i o 25 menší světlá výška, což pomůže těm, kteří nemají dlouhé nohy a taky holkám, které tuhle Guzzinu mají hodně rády. Stejně jako předchozí generace bude motorka k dostání ve třech variantách – Stone, Special a Racer se sportovnějším podvozkem, nižšími řídítky a pouze jedním sedlem.


Foto: Piaggio Group

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno