Teprve včera jsme vám ukázali amatérské video nové Ninji 636 a dnes už ji Kawasaki představila oficiálně. Alfou a omegou zelené novinky bude použitá elektronika a že jí teda není málo!

Ještě na začátku letošního roku to byla MV Agusta, která se u F3 chlubila tím, že vyrábí jediný supersport s elektronickou výbavou litrových motorek. Je vidět, že nastolila nevyhnutelné pravidlo a ZX-6R 2013 je dalším zástupcem s bohatou výbavou v této třídě.

Technicky ale není Ninja zcela nová. Základní části (např. rám) zůstaly stejné. Dokonce i motor je pořád ten samý čtyřválec, jen mu Japončíci prodloužili zdvih a výsledný objem je tak 636 cm3, to už tu jednou bylo a to v letech 2003-2006. Díky tomu by se nám ale mělo dostat víc síly v nižších otáčkách a ta se obyčejně u šestek moc nevyskytuje. To hlavní se ale odehraje na druhém konci otáčkového spektra, protože maximální výkon narostl na 131 koní a s náporovým sáním až 137 koní! Ninja se tak stává nejsilnějším supersportem na trhu.

 

Vraťme se ale k těm splašeným kabelům. Hlavní systémy jsou 3, prvním je třístupňová kontrola trakce KTRC, kterou známe ze silnějších modelů. Doplňuje ji racingový brzdový asistent, kterému u Kawy říkají KIBS a posledním jsou 2 přepínatelné palivové mapy. Pokud vezmete Ninju na okruh, bude se vám hodit i antihopingová spojka, ostatně nejen tam.

Podvozek byl svěřen firmě Showa a tak vepředu najdete zcela novou obrácenou vidlici SFF-BP. Ta vznikla kombinací známé BPF a nového způsobu úplného oddělení funkce tlumení a odskoku. Brzdy nesou značku Nissin a použité čtyřpístky dokazují, že označení “monoblok” nemusí být vázané jen na italské Bremba. Vzhledově se 636 jasně přibližuje litrové sestřičce a v tom není vůbec nic špatného. Jenom ta koncovka výfuku to kazí, ale laďák je snad první úprava každého supersportu.

 

Napadá nás ale jedna otázka: Jak se asi Kawasaki popasuje se šampionátem World Supersport, kde je pro čtyřválce limitní hodnota zdvihového objemu 600 cm3. Zavede snad navíc model ZX-6RR, jako tomu bylo v minulosti? Pro letošní rok se zatím drží na 1. místě v pořadí značek, takže by byla škoda zůstat pozadu. 

Na závěr si užijte promo video, které se natáčelo na silnicích slavného závodu TT Isle of Man. Tohle se Kawasaki moc povedlo! 

 

Foto: Kawasaki

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno