Obchodně zdatní markeťáci od „Ýčka“ se nám snaží prezentovat projekt malého Traceru GT coby vizi levné pohodlné motorky pro dlouhé jízdy a cestování. Tedy minimálně v perspektivě naší silniční sítí opletené Evropy…

Jenže mám za sebou první stovku kilometrů s touhle novinkou a můj dojem je naprosto opačný! Tahle malá/velká motorka je sice sakra pohodlná, ale podle toho, co předvádí (a umí!), bych ji spíš na místě dekoroval titulem „nejgeniálnější“ na trhu pro použití na každý den, úžasná na dojíždění do práce (do školy), na motání se přecpanými městy a neustálé to drzé předjíždění!

 

 

Loviště nad kanály

Letos nemám v tomto směru s žádnou jinou motorkou lepší zkušenost. A hned také vysvětlím, v čem vidím jádro její uživatelské geniality. Sedmistovka Tracer je neuvěřitelně lehoučký a ovladatelný stroj, navíc jde o hodně krátkou, přitom však vysokou motorku. Má tedy všechny vlastnosti, které vás v městském prostředí posouvají na naprosto jiný level evoluční řady.

Sedíte hlavou nad auty, máte přehled, vidíte, kdo vám kam zatočí, odkud vám kdo před motorku vyjede. Ano, je to celé primárně o provozu, pohybu v něm a přehledu nad ním! Jenže malý Tracer k tomu přidává ještě polevu nespoutané radosti, máte pod sebou v podstatě hravou mrštnou myš, pro kterou není problém kdekoli se prosmýknout, protáhnout a kamkoli ten svůj nenechavý ocásek prostrčit. Každá mezírka je rázem vaším přítelem.

V sedle sedmistovky si připadáte po několika minutách doslova jako zločinec, který krade všem okolo jejich prostor i výsostná postavení. A nemusíte se bát ani o motor, ten má v sedmistovce tolik potenciálu, že fakt není problém si kdykoli o kvalt (či o dva) podřadit a kohokoli (zdůrazňuji kohokoli!) v ulicích předjet a nechat za svými zády.

I ty všudypřítomné díry na silnicích tady ve městě nakonec podvozek docela pobere, protože on to není zas takový diblík. Mám dojem, že i legendu (a dárce podstaty), model MT-07, porazí Tracer hravě na jejím domácím hřišti, tedy v souboji o město!

Přidám pak ještě jeden docela zajímavý postřeh. Když jsem k téhle motorce hledal do nějakého ideově podobného vyzyvatele, bylo moc těžké najít motory alespoň s podobnými schopnostmi a parametry. Tracer 700 GT je vážně hodně jinde, je to svébytné řešení, a i to zvyšuje jeho cenu, alespoň z mého úhlu pohledu.

 

 

Co je nového

Co má pak Tracer 700 GT navíc oproti řadovému Traceru 700? Záměr byl nejít cestou, kdy se vše násilně zdigitalizuje a zákazníka se snažíte přesvědčit, že motorka díky tomu kdovíjak vyspěla a proměnila se v dokonalou atomovou katedrálu. Naopak, šlo se čistě po praktických věcech, spíš směrem k nasazení vyššího elementárního jízdního komfortu. Je tu tedy vyšší plexi štítek vhodnější pro cestování, úchvatně ergonomicky řešené sedlo i dva barevně sladěné 20litrové kufry (lakování pro sezonu 2019 – Phantom Blue, Tech Black a Nimbus Grey).

Tyhle věci přibalené „navíc“ pak dávají příjemný pocit, když si na tu motorku sednete. Vysoká široká řídítka s hrazdou a to skvěle polstrované sedlo! Dokonalé… Sedíte naprosto uvolněně, rovně, ani stopa po nějakém přemáhání, a tím pádem únavě z řízení. S masou stroje se neperete ani na stojánku, natož pak někde během jízdy, problém není ani s jakoukoli otočkou. Kdekoli a kdykoli v pohodě došlápněte, díky světlé výšce se nemusíte bát přejet občas třeba i přes obrubník.

A hlavně – a to ocení každý, kdo drndá mašiny každodenně – u Traceru prostě není problém kamkoli motorku „našibovat“, zaparkovat, přistrčit ke zdi, odstavit a postavit na půl dne třeba nenápadně někam, kde se to tak úplně nesmí… Což jsou přesně ty „drobnosti“, které se vám s mastodonty jako GS nebo nějaký Harley nikdy nepodaří.

Nebudu dál plýtvat slovy, pojmy jako uvolněnost a otevřenost jsou u téhle skvělé motorčičky vlastně její přirozeností. Za několik dní si zede budete moct  přečíst můj test  Diavela a v této spojitosti mi opět dochází, jak skvěle se umí svět motocyklových emocí doplňovat a jak dokonale je dnes zařízený. Zatímco na Ducati bych jezdil tak třikrát za rok se zakousnutou syrovou kostí v zubech a bavilo by mě to asi jako barbary plenění cizích vesnic, s Yamahou bych rád strávil každičký den, hladil bych ji, přemlouval i okřikoval a byli bychom vlastně takovými dokonalými životními partnery. Bavilo by mě prostě mít obě. A kdo má takovou možnost kombinovat, nechť neváhá. Garáž snů ve složení zabiják a zloděj – co vůbec chtít od motorek víc!

 

 

 

Co mě mrzí

Pro řadový dvouválec mám osobně možná o trochu větší slabost než pro tříválec v Traceru 900. Je to zkrátka taková ta malá válka, musíte víc řadit, víc se prát o rychlost, hledat přednosti. Výkon motoru o objemu 689 kubických centimetrů je někde na hranici 75 koní, což je pro normální silnici (a předpisové rychlosti) samozřejmě zcela postačující. Tracer 700 jako takový přišel už před dvěma lety se snahou dát více důrazu na odpich a na nižší otáčky. Otázka ale je, co tohle mládě předvede, až přijedete ve dvou, plně naložení, třeba někam pod Grossglockner…

A tím jsme se oklikou dostali i k tématu nám marketingem nabízeného skutečně velkého cestování. Tady mám přeci jen jeden malý vykřičník – spíš tedy pocit než nějaké měřitelné hodnoty. Idea motoru Crossplane s přesazenou klikou je neobyčejně charismatická a fajn, působí to na člověka dospěle na rozdíl například od velejemných čtyřválců Hondy. Jenomže to taky v tý „Námaze“ bručí a vrčí a všude jsou přítomny drobné konstantní vibrace, které se v delším horizontu zkrátka dokážou určitě jednomu notně zprotivit. A tak nelze minout otázku, jak se s tímto faktem vyrovnáte, když třeba budete v sedle Traceru řekněme tři týdny v kuse na delší cestě a budete mít na zadku natočeno slušnou porci 5000 kilometrů…

Tady se ale musíte rozhodnout. Velké cestovní motorky jsou povětšinou jemnější, díky velkým motorům se vyhrabou líp ze zatáčky při nedořazení a dokážou taky asi nabídnout i o chlup víc místa, díky výbavě umí své majitele i daleko víc rozmazlit. Jenomže jsou vesměs i dvakrát nebo třikrát dražší než tahle skvělá sedmistovka! A to je taky argument jak hrom.

Když o tom tak přemýšlím, tak pro 95 % populace, která dělá dovolené v rozsahu okolních zemí (Slovensko, Rakousko, Německo, dejme tomu Itálie nebo Chorvatsko), je tohle ale dobrá volba i v kategorii „cestovní“. Navíc mám vyzkoušeno, že to se mnou po celou dobu testu jelo se spotřebou okolo čtyř litrů, což taky není pro velké cestování špatná zpráva, protože díky 17litrové nádrži nebudete muset stavět každou půlhodinu u pumpy.

 

 

Pozitiva a verdikt

Myslím, že úsudek o tom, co tahle motorka ve skutečnosti umí, jste si už se mnou udělali. Ještě pro zvídavce přidám, že přední štítek se dá štelovat jednoduše tak, že povolíte dvě plastové křídlovky a nastavíte si rukou výšku, jakou budete chtít. A asi to tak úplně komfortně nezvládnete za jízdy.

Dobré bylo vyzkoušet maximálku. Podle tacháku to jede až nějakých 200 km/h v hodině, ale od asi 180 si je to tak trochu nejistý! Takže ježdění pro lidi s rozumem, neb tohle je zkrátka daň za kratší rozvor a talent snadno se vměstnat do všech těch skulin a zatáček.

Někde jsem pak ještě na netu četl stesk na měkkost a tupost předního tlumení. To, prosím vás, vůbec neberte vážně. Naopak budete rádi, že když někde na cestě zavadíte o nerovnost, nevyrazí vám to řídítka z ruky a motorka všechno pobere, maximálně se trošku zavlní.

A to je vlastně vše, co jsem vám chtěl po týdnu ježdění o téhle motorce říct. Má obrovskou schopnost posloužit, a to mě na ní nezměrně bavilo. Navíc nenudí, tedy nezklame ani všechny ty, kteří mají v očích při jízdě rádi ždibíček čertoviny.

 

 

Klíčové vlastnosti Tracer 700 GT

*dvouválec o objemu 689 cm3, systém Crossplane

*snový poměr hodnot – váha / výkon / cena / užitná hodnota

*velká 17litrová nádrž pro dlouhý dojezd

*nastavitelný cestovní plexi štítek

*funkční pohodlné polstrované sedlo

*barevně sladěné 20litrové kufry

 

 

Kup si ji, když…

  • máš rád švih a jízdu bez omezení,
  • potěší tě vlídná cena oproti jiným cesťákům,
  • lepší holku pro všechno nenajdeš, to si piš!

Nekupuj si ji, když…

  • vážíš víc než 115 kilo,
  • chceš někdy zkusit rychlost 220 a víc.

 

 


text: Honza Karásek, foto: Karel Táborský, vyšlo Motohouse 8-9/2019

5 KOMENTÁŘE

  1. Tato motorka mě moc zaujala. Zajímalo by mě jak se na 700 Tracera lze poskládat s proporcemi 185cm a 100kg?
    Aktuálně jezdím na Fzs600. V jednom, ve dvou, výlety po ČR, nebo i dojíždění do práce. Jediné co bych Fazeru vytknul je pro mě zlomení nohou.
    Díky moc.

    • Ahoj. Odpověď vidíš vlastně na fotkách. Já měřím 180 cm a metrák mám taky.

      …je to o pocitu. Rozhodně je fajn, že máš takhle nad motrkou převahu, nepereš se s vahou, s žádnými špatnými jízdními vlastnostmi. To je na ní velice fajn. Jak píšu, hrozně mi sedla do města, na velké cestování bych jí raději vozil někde po nějakých hezkých okreskách.

      FZS600 bude pocitově větší motorka.

      • Ahoj Honzo,
        Děkuji za informace. Nakonec to stejně bude o otestování. V porovnávání možností se často vracím k moznosti Tdm900 z posledních ročníku, tak uvidíme. Věřím že zkušební jízda to rozhodne.
        Každopádně díky za super test!

  2. Měl jsem tu čest se svézt a s poznatky autora mohu jen souhlasit. Vlastně je až s obdivem kolik dokonalosti se dá koupit za tak málo peněz. Víc podobných testů, prosím

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno