Stejně jako vy se probíráme novinkami, přebíráme, hádáme se. Co bude nejlepší a nejpřevratnější novinkou pro sezonu 2014? Z čeho nám absolutně padla brada a proč? A co nás naopak maličko zklamalo? Svou TOP-3 si postavil každý z nás, tady je ta od Carlose.

BMW S 1000 R

Naked od BMW, a sakra, vlastně i Kawasaki Z1000 a KTM Super Duke R (test ZDE)- letošní rok to pro mě bude absolutní naháčový orgasmus. Tolik nabušených naked biků jsem rozhodně nečekal a je fajn, že po hubených letech se zase vyrábějí stroje, který mají za úkol potěšit, a nic jinýho.

BMW bude petelice, už jenom kvůli motoru. Možná jsem čekal větší útok na KTM z hlediska absolutních papírových výkonů, ale 160 koní v naháči je pořád totální surovost a je jasný, že Bávo poletí jako prokopnutý.

Navíc semi-aktivní podvozek, který u HP4 vyžehlil i tu nejzaplivanější okresku, bude i tady. A líbí se mi jeho design, je to prostě jiný, a to oceňuju. Navíc vyhřívaný hefty a tempomat, jako by v továrně poslouchali moje tajný přání 🙂

No a Zed? Toho prostě žeru, mám rád tyhle predátorský tvary, i když vím, že na Duka a S 1000 R to z hlediska jízdních zážitků stačit nebude. O nové Yamaze MT-09 už jsem hulákal nadšením v časáku, a tak se nebudu opakovat. Nejlepší japonská motorka od doby Fireblada 954!

 

podrobnosti najdete …zde



Honda CBR1000RR SP

Bože můj, ten lak je naprosto dokonalej. Rozhodně proměnil docela obyčejně vypadajícího Fireblade v něco, co bych chtěl mít doma. A jsem si jistej, že bude i parádně jezdit. Změn sice není moc, ale posílenej motor, špičkovej podvozek společně s brzdama ho určitě řádně přiostří. Jenom nechápu, proč nemá elektroniku alespoň tahle vyšlechtěná SP verze.

Jako by Honda prostě s těma nejlepšíma ve třídě nechtěla bojovat a zaměřila se na mainstreamové motorky. Ultimátní závoďák to asi nebude, na silnici a pro míň náročnýho hobíka ale bude víc než stačit.

Na druhou stranu, společně s Gixerem je tohle poslední nefalšovanej old-school superbike, a to má taky svoji nezpochybnitelnou hodnotu. A ty zlatý kola, bombice!

podrobnosti najdete …zde


 

Yamaha SR400

Nekecali, ona existuje a fakt má našlapávačku! Když jsem před rokem mluvil s šéfem vývoje silničních Yamah, tak mi tuhle informaci potvrdil, ale já tomu furt nechtěl věřit.

SR je zpátky a podle mě vypadá přesně tak, jak má. Jednoduchost, upřímnost, totální klasika se vším všudy. Už se vidím, jak si vezmu otevřenou helmu a v neděli vyrazím na absolutně vyklidněnou projížďku. Tuším, že o tuhle motorku bude před redakcí pěkná bitka…

Tohle je totiž stroj, který u mě zastoupí potřebu vzít na jeden den v roce choppera a jet se jenom tak “projet”. Strašně moc se chci svézt a po tolika letech nohou znovu nadupnout silniční strojek. Málá, šikovná a zábavná strojovna.

podrobnosti najdete …zde


 

Co mě nenadchlo…

Vůbec nejsem schopnej vydejchat ten podivnej koncept motardu Husqvarna 701. Samozřejmě to bude prima jezdit, ale ten odpornej zadní plast, kterej zakrejvá celou podsedadlovku, vůbec nechápu. Vypadá to jako nějakej odpudivej elektro-bazmek, jako by tam byla snad celá řada bateríí, který potřebujou schovat. A přitom jak by ta mašina vypadala božsky, kdyby vzadu nebylo nic než jenom pár odhalených trubek. Ne, to se nepovedlo.

Mrzí mě i vypuštění Horneta z výroby a nahrazení poněkud vykastrovanou CB650F. Ano, líbí se mi, jak vypadá (má krásný barvy, tvary a je od pohledu lehká a vyvážená), ale proč má větší motor s o dost menším výkonem a rozpočtovým podvozkem? Ne, to je škoda. Citelně osekaná motorka, která bude fajn jezdit, ale chtěl bych zkrátka něco ostřejšího.

Korunu tomu ale letos nasadil Harley s jejich levným modelem Street. To je fakt podivná šereda a něco, co bych od prémiový značky nečekal, nezlobte se na mě. Chápu, mít možnost koupit funglovku od Harleye pod dvěstě tisíc bude obrovskej tahák pro celej zástup natěšených kupců, ale nelíbí se mi to. H-D má mít punc exkluzivity, a ten pětikilo Street teda fakticky nemá.

 

 

TIP: přečtěte si TOP 3 od Honzy Karáska… ZDE.

Foto: Astron

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno