Sportovní ředitel italské továrny Ducati komentoval návrhy na možné omezení top speedů v královské kubatuře MotoGP.

Jak při Grand Prix v Kataru, tak i v italském Mugello letos opět padaly v královské kubatuře MotoGP rychlostní rekordy, kdy hned řada jezdců překonávala hranici 360 km/h. S touto skutečností se opět zvedla vlna diskuzí ohledně bezpečnosti a možného „zpomalení“ motocyklů pomocí pravidel.

K těmto návrhům se nyní vyjádřil i závodní ředitel italské továrny Ducati – pan Paolo Ciabatti. Dle slov tohoto muže není největším problémem vysoká rychlost, ale spíše váha motocyklů a případný střed s jezdcem.

„Když se podíváte na nehodu, která se stala v Moto3 v Mugellu, nemělo to nic společného s rychlostí, stalo se to v nejnižší kubatuře, kde jsou motocykly nejpomalejší a mají nejnižší váhu. I přesto měl ale tento pád tragické následky

„Proto bych řekl, že se nemůžeme soustředit pouze na hodnotu topspeedu. Ano, v Kataru Zarco překonal rekord, ale měl vítr v zádech a poté neodbrzdil do první zatáčky. Já osobně jsem názoru, že největším nebezpečím je dynamika, nikoliv rychlost.

„Vždy je nejhorší, když se motocykl potká s jiným jezdcem, to může mít pro lidské tělo kritické následky již v rychlostech okolo 60 km/h. Když se tohle stane s motocyklem, který váží 200 kg, je to opravdu nebezpečné. Proto si nemyslím, že když budeme omezovat maximální rychlost nebo výkon, pomůže nám to nějak zásadně snížit riziko,“ řekl Paolo Ciabatti.

 

MotoGP průběžný stav MS

1. Fabio Quartararo /FRA/ Yamaha 156 b.
2. Johann Zarco /FRA/ Ducati 122 b.
3. Francesco Bagnaia /ITA/ Ducati 109 b.
4. Joan Mir /ESP/ Suzuki 101 b.
5. Jack Miller /AUS/ Ducati 100 b.
6. Maverick Viñales /ESP/ Yamaha 95 b.

 

 


zdroj: www.bikeracing.cz, foto: ducati-racing, KTM

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno