Možnost otestovat ultralehký dirtbike? To si samozřejmě nemůžeme nechat ujít! Tahle zábava dorazila od kluků z Motostaru, a my se tak mohli podívat na možná novou generaci offroadového ježdění pěkně zblízka.

 

Obcházím kolem Sur-Rona, po očku si ho přeměřuju a zároveň nechápu, že si „TO“ může říkat motorka. Očividně je na něm všechno tak nějak „kolovitý“, jen to postrádá šlapky a namísto nich tam jsou ostrý stupačky. Zatvářím se lišácky, jak se od každý E-lišky správně očekává, a nezbývá mi než nasednout a zkusit, co tenhle kousek umí.

Jako první mě překvapuje nízká hmotnost. Usměju se a říkám si: „Tsss, taková hračka.“ „Já ti dám hračka!“ otočím plynem a najednou mám pocit, že ačkoliv Sur-Ron už je v lese, já tak nějak ještě zůstala na louce. A když brzdy na jeden prst v poslední chvíli poberou všechno, co moje neopatrná pravačka roztočila, mám už oči navrch hlavy, ale zato plný jiskřiček. Ti, co mě už nějakou dobu znají, pochopili, že tímhle výrobci uhodili hřebíček na mou offroadovou hlavičku.

 

 

Byl můj první

Potutelně se usmívám, přepínám z palivové mapy Sport (6 kW) na Standard (3 kW) a jdu si užít trochu toho technického ježdění do přilehlého lesa plného přírodních překážek. Doprovází mě fotograf a zvědaví přátelé, kteří mě nakonec vyhecují i k menšímu skoku přes kládu. No a já si tak ve svém pomyslném deníčku začátečníka můžu odškrtnout další malý offroadový úspěch. (Neúspěchy si tam nepíšu, to by už nebylo kam psát…)

Čeká mě pár menších výjezdů, ladím rovnováhu a další překvapení přichází u sjezdů, kde se motorem opravdu nebrzdí. U prudších, pomalejších výjezdů má sice bike tendenci mě vykopnout ze sedla, ale na celé trase jsem potkala jen jeden balvan, který jsme spolu nepřekonali. Teda v sedle nepřekonali, jelikož Sur-Ron se dá se svou váhou 50 kg v pohodě hodit do podpaždí a prostě přes překážku přenést. To je myslím vlastnost, která mi u jiných motorek v terénu dost chybí. (smích)

 

Na velikosti záleží

Sur-Ron má plně nastavitelný podvozek, takže se s tím dá trochu hrát a přizpůsobit se tak i jezdci s rozdílnou váhovkou. Ano, pokud jste na to mysleli, tak bike uveze i našeho redakčního obra dobra Somika, i když to spíš vypadá, jako by si osedlal juniorskou verzi. Co se týká kapacity baterky a dojezdu, výrobce udává dojezd 100 kilometrů. Když ale Sur-Ronovi trochu naložíte, využijete ostřejší mapy a s radostí se pustíte do prudších výjezdů, pak reálný dojezd bude někde za polovinou.

Pokud však máte průměrnou fyzičku, v offu netrávíte každý volný čas a rekreačně sportujete, pak se i tak zvládnete o námahu a zbytek baterie rozdělit ještě s jedním kámošem. Dobít ho pomocí subtilní nabíječky, kterou v batohu na zádech ani nepostřehnete, zvládnete za tři hodiny, což je kratší čas, než který budete potřebovat na svou vlastní regeneraci.

 

 

Technické okénko

Pro náš test jsme měli k dispozici základní verzi Sur-Ron Light Bee. Stroj se dodává ještě ve verzích X, sérii X RS s vidlicí Rock Shocks a homologovanou verzí. Série X je vybavená softwarem se sinusovým průběhem, díky čemuž má vyšší krouticí moment, větší výkon a delší dojezd. Dále je doplněná plně automatickou rekuperací, má odolnější řetěz a je graficky odlišená polepy ve tvaru písmene X. Ve své homologované verzi Sur-Ron pak spadá do třídy AM a můžete ho tak řídit už od 15 let. Když si vzpomenu na ty krásný offroady z mé rodné vesnice, trochu na mě teď padá deprese.

 

Zábavy není nikdy dost

Jestli byl tenhle stroj konstruován a vyroben za účelem pobavit a pozlobit, tak to teda zvládli pánové na stopětadvacet procent. Reálně je to přesně to, co mi při mých offroadových trénincích v Jizerkách chybí. Neprudit houbaře řevem dvoutaktního jednoválce. Neřešit výměnu oleje s každým větším nájezdem. Nesbírat tu víc než stokilovou mrchu pokaždé, když se vyválím. No a zároveň mě myšlenka udržitelnosti a ježdění na elektrickou energii baví, vidím v tom budoucnost, i když myslím, že je před námi ještě dlouhá cesta. Zatím je tříhodinové čekání na dobití do dalších kilometrů trochu moc. Na druhou stranu, pokud je vaším cílem jet se každý den na hodinu zničit do lesa, pak tohle je přesně to, co potřebujete.
A já asi taky, Ježíšku!

 

 

 


text: KEliška, foto: Honza Altner

1 komentář

  1. Díky za článek, zajímalo by mně srovnání s Kubergem Freerider. Pokud vím, ten je např. podstatně lehčí.
    J.S.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno