Po představení MV Agusty Brutale 920 se k nám přiřítila další italská novinka. Je jí královna násilí, anděl s ďáblem v těle – nádherná Brutale 1090R.

Hlavními esy v rukávu jsou u Brutalky motor a podvozek. Tím prvním je řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 1 078 cm3, díky čemuž ho můžeme označit za nejvyšší objem, jaký kdy továrna MV Agusta vyrobila. Jeho maximální výkon 144 koní při 10 300 ot./min bude určitě stejně vražedný jako u předchozích verzí. Ani nejvyšší krouťák 112 Nm při 8 tis. otáčkách nezní špatně.

Speciálně pro tento nnový model byla přeprogramována řídící jednotka Magneti Marelli a skvěle jí sekunduje 8stupňová kontrola trakce.

Dostáváme se k druhé tajné zbrani 1090R, tedy k podvozku. Rám je kombinací příhradové konstrukce z ocelových trubek a hliníkového odlitku. Vepředu se vyjímá mohutná USD vidlice Marzocchi s opravdu masivními trubkami o průměru 50 mm. Vzadu je poněkud skromnější tlumič Sachs (plně nastavitelný).

Á propos, když už jsme vzadu, tak se hodí podotknout, že zadní kolo obouvá pneu se závodním profilem 55, tedy pryž o rozměru 190/55 ZR17. Brzdy si vzala nastarosti pochopitelně firma Brembo, vepředu radiální čtyřpístky, vzadu čtyřpístek axiální.

Nové je sedlo, které je o 20 mm nižší a jednodílné. Mile překvapila suchá hmotnost, která se udržela na hranici 190 kg. Stejnou hodnotu totiž ukáže na váze i hodnější sestřička Brutale 920 a to je co říct. Mimochodem právě tu jsme podrobili testu, tak na něj mrkněte!

Zjistili jsme pro vás i dostupnost a plánovanou cenu na našem trhu, takže pokud si na MV Agustu Brutale 1090R brousíte zuby, dočkáte se už za pár týdnů. Připravte si za ni rovných 329 000 Kč! Už rozbíjíte prasátko..?

Foto: MV Agusta

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno