Právě v této chvíli se Carlos nachází ve Valencii, kde ho zítra čeká ostrý test nového Tuona V4 R APRC. A zatímco čekáme na první živé dojmy, dorazily od výrobce fotografie Tuona v letošních barvách. Krasavec!

Na podzim představená svlečená verze nabité RSV4 se stále ukazovala pouze v jednobarevné černé kombinaci, nyní je ale jasné, že se bude prodávat minimálně ve třech barvách. Ke zmiňované černé přibude stříbrnáčerno-žlutá, která se nám opravdu moc líbí.

Pojďme si ve stručnosti připomenout, co že je to Tuono zač:

Začneme tím, že motor V4 v Tuonu produkuje 162 koní a podle Aprilie bude plnit sen všech hardcore moto nadšenců. Tohle Tuono totiž nevychází jen z RSV4, ale z její poslední generace se všemi vylepšeními, takže nechybí poslední generace ride by wire nebo vylepšený výfukový systém, který je oproti tomu na RSV4 R o 2 kg lehčí. Dalším rozdílem od supersportu je zpřevodování převodovky, kdy jsou první tři kvalty o něco kratší a maximální krouticí moment (110 Nm) je posunut o 1000 otáček níž. Ze sportovní motorky se naopak úmyslně přebralo pár jiných vychytávek. Zejména volitelný systém APRC (Aprilia Performance Ride Control), který je založený na dvou gyroskopech a dvou senzorech zrychlení a sdružuje v sobě další podsystémy. Je to ATC (Aprilia Traction Control) s kontrolou prokluzu zadního kola, AWC (Aprilia Wheelie Control) proti zvedání předního kola, AQS (Aprilia Quick Shift), umožňující řazení bez spojky a pod plným plynem, a nakonec ALC (Aprilia Launch Control), díky kterému je ostrý start do závodu hračkou. Dosud byla řeč o systémech, ale žádný strach. Ani ostatní komponenty Aprilia neošidila. Tuono je osazeno brzdami od Bremba, odlehčenými koly a kvalitním podvozkem od Sachsu.

Nezbývá, než se pokochat fotografiemi, které Aprilia poslala, závidět Karlovi a těšit se na jeho první jízdní dojmy.

Foto: Aprilia

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno