Právě jsem zažil budoucnost. Vážně, nekecám. Nová Aprilia Tuono V4 R APRC je nabušená takovou výpočetní silou, o které si mohly před pár lety nechat stolní počítače jenom zdát. A navíc suprově jezdí. Ano, máme před sebou nového krále nahatých sportovních motorek.

Od nového Tuona se čekaly velké věci. Chápejte – 167 koní, 115 Nm a vyspělá elektronika, která to všechno bude hlídat. Prakticky svlečená RSV4 se širokýma řidítkama je něco, na co jsme se těšili celou zimu. To, co nám ale V4 R předvedlo na závodní trati ve Valencii, je jako z jiného světa.

Chce mi urazit palici a vyrvat ruce z těla. Přední kolo tancuje po asfaltu a i na trojku má tendenci se zvedat. Kontrola trakce zuřivě bliká, ale ubrat nemůžu. V řidítkách cítím lehké náznaky rozkmitání, ale tak to mám rád. Není to nebezpečný, spíš mi jenom říká, že se blížím limitu. Trojka, čtyřka, pětka – pořád plnej plyn, ubírat není potřeba. Quickshiffter se o to postará.

Na konci cílovky vidím 254 km/h a jdu tvrdě na brzdy. Předek krásně padá do náklonu, apex trefuju na centimetr přesně. Teď je chvíle na otočení plynem. Zadní guma se zakousne do silnice a Tuono letí ze zatáčky rychlostí řízené střely. A znova, a znova a znova… Omluvte moje nadšení, ale musel jsem to ze sebe dostat.

Jestli máte pocit, že nové Tuono mě naprosto rozsekalo, tak si to myslíte správně. Tahle mašina nastavuje úplně nová pravidla, podle kterých se bude ve třídě sportovních naháčů hrát. Po světě nejezdí žádná jiná nekapotovaná motorka, která by jí mohla stačit – za tím si stojím. Zapomeňte na Streetfightera, FZ1, Brutale, Speed Tripla. Pokud chcete nejvíc vzrušujícího nakeda, musíte mít nové Tuono. Na okruhu je dokonalé. Žádné jiné slovo pro to neexistuje. Dokonalé!

Na běžné okresce je Tuono takové, jaké si ho pomocí elektroniky uděláte. Změny palivových map jsou skutečně citelné a je moc dobře, že nám fabrika tu možnost dala. Když si ho ve městě přepnete na Road, je to hodňoučká kočička, která nikoho nevyděsí. A dá se říct, že je i pohodlná – na takhle zaměřenou motorku. Sedlo je sice závodně tvrdý, ale to jsem tak trochu čekal. Ona ta motorka je celkově hodně sportovní. Když jedete rychle, je to OK. Pokud se chcete jen tak šourat, není to ono. Tuono chce víc a dá vám to najevo.

Hodně mě ale překvapilo, jak moc dobrý je Tuono na dálnici při cestovní rychlosti. Kolem 130 km/h o motoru ani nevíte a hlavně – V4 R je motorka prostá jakýchkoliv vibrací!!! A ani na něj moc nefouká, vážně. Asi to bude znít divně, ale klidně bych na něm si cestoval.

Tolik pár prvních nadšených písmen, na článek se těšte v Motohousu č. 6/2011. Zatím si dejte oficiální video (ten emotivní začátek vydržte), který je lepší než tisíc slov…

Foto: Aprilia

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno