Tříválcový Tiger 1050 je pro britský Triumph jedním ze stěžejních modelů a tak asi pro nikoho nebude velkým překvapením, že jsme se pro letošek dočkali jeho zásadní inovace. A rozhodně nejde jen o nějaký ten nový plast

První, čeho si na první pohled všimneme je nové uložení zadního kola v jednoramenné kyvné vidlici, to Tiger 1050 dosud neměl. A nutno podotknout, že se jim podařilo vybrat parádní kolo, tenhle kousek Britům ostudu neudělá. Letmák ale samozřejmě není jedinou změnou.

 

Své dostal také motor. Stále jde o tříválcový řaďák s objemem 1050 cm3, ale díky přepracované elektronice, sání a novému výfukovému systému má nyní o necelých 10 koní víc, než předchozí verze (zde), tedy 125 k. Narostl i točivý moment, jeho maximum dosahuje 104 Nm. Továrna slibuje změněný zvukový projev s hlubším hlasem.

 

Přední vidlice se dočkala kompletního přepracování, nových pružin a hydraulického ventilu. Mírně byla upravena geometrie podvozku s menším úhlem hlavy řízení a delším rozvorem. Tím by se měl Tiger stát stabilnějším.

 

V neposlední řadě je nutno zmínit úpravu posazu. Řídítka jsou níž a blíž k jezdci, sedlo je také níž (830 mm) a zároveň je delší, což potěší jak řidiče, tak spolujezdce. Nové tvary mají boční kapoty i plexi, jiná jsou přední světla. Pěkně si pánové v Hinckley mákli a troufneme si říct, že tahle práce přinese ovoce. Tiger 1050 patří k nejoblíbenějším modelům značky a změny by mohly jeho oblibu ještě zvýšit.

Foto: Triumph Motorcycles

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno