Suzuki V-Strom v poslední generaci jsme měli hned ve dvou verzích. Ovšem ta standardní se od XT lišila vlastně pouze drátovými koly.

Pro příští sezonu se u Suzuki rozhodli pro radikálnější změny. A tak na trh přichází nový litrový V-Strom, a to jak v základní verzi, tak v offroadově laděné variantě DE.

Motorově se nám nic nezměnilo, zůstáváme tedy u 90° véčkového dvouválce s parametry 107 koní a 100 newtonmetrů. Zásadní změny najdeme na převodovce, kde se změnily kvalty pro hladší přechod z jedničky na dvojku a z pětky na šestku. S tím pak přichází větší zadní rozeta.

A když jsme u toho řazení, oba velké V-Stromy mají nově obousměrný quickshifter. V balíčku asistentů najdeme všechny vychytávky související s šestiosou inerciální jednotkou, včetně nastavitelné kontroly trakce.

 

 

Tady poprvé narazíme na rozdíl mezi oběma verzemi, DE má totiž navíc mód Gravel umožňující částečný prokluz zadního kola. Stejně tak u něj lze vypnout ABS na zadním kole. Tím nejpodstatnějším jsou ale jiné rozměry kol, vpředu máme 21″, zatímco u standardního V-Stroma jen devatenáctku.

Ruku v ruce s tím jde také jinak naladěný podvozek s delšími zdvihy tlumičů KYB (170/168 mm oproti 160/160 mm). Rozdíl je rovněž v geometrii, DE má delší kyvku a zároveň tupější úhel přední vidlice.

Přidejme si kryt motoru, padací rámy, širší řídítka, jiné stupačky, blastery a další drobnosti, a máme tu opravdu dvě odlišné verze jednoho stroje.

Společně obě dostaly novou palubku s 5″ TFT displejem, který už známe z jiných modelů Suzuki. Tak to vypadá fakt zajímavě!

 

 

Otázka je, jakou zvolí Suzuki cenovou politiku, ale tipujeme, že to bude hodně konkurenceschopné. Podrobnosti na www.suzuki.cz.

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno