Posledním přírůstkem britské značky Triumph je rodina o dost přiostřených Street Triplů, která letos přijíždí hned ve třech variantách.

Základní verzí se stalo erko, námi tolik oblíbené RS sedí přesně uprostřed a vrcholnou verzí je pak omezená série s názvem Moto2 Edition. Těch se vyrobí jen 765 kusů. A co že je na nich nového?

Začít musíme samozřejmě tříválcovým  motorem, protože ten je absolutní esencí toho, jak malý Triple jezdí. Změnilo se prakticky všechno – zvýšil se kompresní poměr, nové jsou ojnice, písty, ventily s vačkami nebo kompletní spalovací komora.

 

 

Výsledkem je nárůst výkonu na 120 koní u základu, obě lepší varianty mají pak koní hned 130. Díky kratším převodům tak můžeme garantovat, že tohle bude zatraceně svižné svezení, protože už starší modely rozhodně nebyly žádní lenoši.

Hodně se zapracovalo i na podvozku. Ve zkratce to znamená, že se přiostřila geometrie, zkrátil rozvor a lehce otupil úhel hlavy řízení. Každá z verzí má svou geometrii, takže změny budou nepochybně znatelné.

Vrcholný model Moto2 má navíc dvoudílná závodní řídítka – u něj je potřeba počítat s tím, že to bude rozhodně nekompromisní svezení. Erko přijíždí na vidlicích Showa SFF-BP, obě vylepšené motorky pak mají Öhlinsy v parádní specifikaci. NIX30 vpředu, vzadu se o tlumení postará monoshock STX40. Brzdy? Není třeba řešit, jsou to totiž Brembo Stylema a nic lepšího na trhu momentálně neexistuje.

Z hlediska elektroniky je tu všechno, co od moderní motorky čekáte. Kontrola trakce, jízdní režimy nebo náklonové ABS – to všechno tady je, navíc doplněné oboustranným rychlořazením. Nový TFT displej půjde propojit s chytrým telefonem a pro toho, kdo chce honit časy na okruhu, je připravený standardní laptimer. Tohle bude strašně dobrý, to už poznáme jen z fotek.

 

* přestavěný motor * změněná geometrie a podvozek * nejostřejší verze v limitované edici Moto2

 

 


foto: triumph.press.com

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno