Motorku s názvem Stelvio v nabídce Moto Guzzi ještě nedávno měla a nutno přiznat, že to byl nadmíru ceněný a úspěšný model.
Pak ale přišla doba útlumu, rozumějte emisních restrikcí, a velký vzducháč musel jít z kola ven. Nyní ale, díky loni nastartovanému projektu V100, můžeme vrátit jméno Stelvio zpět na scénu.
Nový moderní kapalinovou chlazený motor splňuje vše, co se od podobné moderní pohonné jednotky žádá.
Dvouválec má objem 1042 cm3, výkon 115 koní a maximum točivého momentu 105 Nm při 6750 otáčkách. Motor je sám součástí šasi, v jednostranné zadní vidlici je zabudován kardan, speciálně ve větrném tunelu byla vyvíjena aerodynamika.
Díky bezdušovým pneumatikám (19” vpředu a 17” vzadu) bude stroj kdykoli připraven i na jízdu jak po asfaltu, tak v lehkém terénu. Přední vidlice dodal Sachs, zadní tlumič Kyaba a brzdy jsou pochopitelně od Bremba.
Chybět nemůže ani nejmodernější elektronika, je tu inerciální jednotka, náklonové ABS pro brždění v zatáčkách, kontrola trakce, pět přednastavených jízdních režimů a samozřejmě barevný TFT přístrojový panel s konektivitou pro váš mobilní telefon.
Na přání může být Stelvio také vybaveno radarovým systémem PFF Rider Assistance Solution®,k dispozici tím pádem bude chytrý tempomat, detekce mrtvého úhlu v zrcátkách nebo varovný systém před případnou kolizí s vozidlem před vámi. Aktivní bezpečnost se tomu dnes říká.
A když se zadíváte pozorně, povedl se i design, lídři v tomto oblíbeném motocyklovém segmentu se mohou začít bát. První test z Almerie můžete číst v časopisu Motohouse 4/2024