Fanouškové zeleného WSBK týmu a Jonathana Rei, zbystřete! Konečně jsme se dočkali nové ZX-10R.

Hodně se toho odehrálo především na poli designovém, nový čumák bude budit velké emoce. Je vidět, že se designéři snažili použít prvky z H2. Světla jsou samozřejmě komplet LED, kromě předních i zadní a blinkry.

Nová kapotáž ovšem neřeší jen vzhled, nová Ninja se chlubí o 7 % menším odporem vzduchu a o 17 % větším přítlakem. Lepší bude také komfort řidiče díky vyššímu a jinak nakloněnému plexi. S tím pak souvisí i nová jízdní ergonomie – řídítka jsou víc vpředu a zalomená dolů.

Sedlo je naopak lehce přizvednuté. Řidič bude také koukat na novou palubku, 4,3″ barevný TFT displej už známe z jiných modelů Kawy a máme ho moc rádi. Samozřejmě budou různé možnosti vzhledu podle toho, jestli se zrovna budete bavit na silnici, nebo na okruhu. Super je možnost propojení s telefonem, který vám pak v aplikaci zaznamená základní telemetrii.

 

Kawasaki ZX-10R

 

Elektronika stojící na šestiosé jednotce samozřejmě nabízí plnou škálu asistentů, tentokrát nově i s tempomatem. Mechanika se příliš nezměnila – stejné odpružení od Showy je jen lehce víc nastaveno na okruh, Bremba M50 zůstávají. Mírně vzrostl rozvor (z 1440 na 1450 mm).

Motor samozřejmě splňuje normu Euro 5, hodnoty maximálního výkonu a točivého momentu zůstaly. Lehkými úpravami prošlo vedení výfuku, nový je chladič oleje. Z nabídky zmizela verze SE s elektronicky řízeným semiaktivním podvozkem, zůstává nám ale verze RR cílená ještě více na honění vteřin na okruzích. Jednomístné provedení, opletené brzdy, jinak naladěný podvozek, kované ráfky Marchesini a hlavně zásadní úpravy na motoru. Silnější kartery, jiné vačkové hřídele, titanové ojnice, upravené sání a lehčí písty, to vše spolu s laděním elektroniky dává změnu průběhu výkonu s vrcholem na 14000 otáčkách.

A ta jedovatá zelená, bože, to je Kawa! Krom ZX desítek Kawa představila také kompresorové Zetko ve verzi SE – semiaktivní podvozek s technologií Skyhook a možností nastavení pomocí KECS, lepší brzdy Brembo Stylema s opletenými hadicemi a radiální pumpou. Podrobnosti na www.kawasaki.cz.

 

 

Kawasaki ZX-10RR

 

Kawasaki Z H2 SE

 

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno