Rally Dakar je nekonečný koloběh. Přesto po marocké rallye můžeme říct, že veškerý kolotoč příprav závodníků a týmů nyní směřuje k 45. ročníku nejslavnější rallye světa.

Dakar startuje 31. prosince a má být za poslední roky co do kilometrů nejdelším. Do společné přípravy se pustily i české ikony a stálice kategorie motocyklů.

 Téměř 5000 kilometrů rychlostních zkoušek ve 14. etapách. Nemluvě o tom, že organizátoři proklamují 70% nových tras a Dakar se konečně podívá do nekonečných dun oblasti zvané Empty Quarter (Pustá končina), která se nachází na jihu Saudské Arábie.

 

Martin Michek #10

Bude to hodně zajímavé. V únoru jsme v podstatě v této oblasti závodili s týmem na Abu Dhabi Desert Challenge. Je těžké si na takovou trasu zvyknout a občas jsem měl pocit, že bych potřeboval kinedryl. Terén je nahoru dolu, nekonečné duny, nekonečný písek”, popisuje své zkušenosti Martin Michek.

Jako nejlepší český motorkář dálkových rallye posledních let už není brán za nováčka. Tři Dakary, starty v Maroku, Tunisu, Abu Dhabi nebo Dubaii z něj dělají zkušeného závodníka.

Mám za sebou už hodně dálkových závodů. Přesto je Dakar tak jedinečný, že se na něj připravuji stejně tvrdě, jako na ty předchozí. Teď mám po motokrosové sezó a nyní chci už vše směřovat a soustředit právě na lednový závod.” Michek se díky kolizi v termínech nemohl zúčastnit marocké rallye, která je bezesporu ideální přípravou.

Navzdory tomu se ještě v prosinci chystá do pouště trénovat. “Rádi bychom vyrazili buď do Tunisu, nebo do Dubaje. Uvidíme, jaké budou možnosti, ale byli jsme takto před Dakarem pokaždé a vím, že mi to pomohlo”.

 

 

Milan Engel #21

Z Maroka se nedávno vrátil týmový kolega Michka, Milan Engel. Ten si připsal nejen slibný výsledek, kdy v té nejlepší konkurenci obsadil 24. místo, ale také spoustu cenných kilometrů. “Loni jsem měl v Maroku velký pád a zranění mě zbrzdila v další přípravě. Letos jsem už tohle nechtěl zažít. Navíc to byla první zkouška po mém zranění z tréninku.

Engel si smůlu vybral i letos, kdy si na tréninku nepříjemně zlomil ruku. “Ruka bolela, ale zlepšuje se. V přípravě do toho dám maximum, abych byl stoprocentní na závod. Bude těžký a dlouhý.” Engel byl loni druhý v drsné kategorii Original by Motul, kde si jezdci počínají bez mechanika a zázemí týmu. Závodník spoléhá pouze na sebe. Pro následující ročník ale pojede opět s týmovou podporou.

Původně jsem byl přihlášený opět do kategorie bez mechanika, ale bylo mi řečeno, že jsem na ni moc rychlý a přeřadili mě. Takto prý dopadli další asi čtyři nejlepší z loňska. Mrzí mě to, protože jsem tuto kategorii chtěl vyhrát a poslední roky tu byla kvalitní konkurence”, popsal Engel, který tak svůj stroj nebude muset během závodu servisovat sám.

hem tréninku s Martinem se snažím chytit jeho rychlost. Tu má větší. Moje doménou je zase navigace a jsem trochu šetrnější k technice.

 

 

Oba závodníky Orion – Moto Racing Group čeká zimní testování v poušti. Odlet do Yambu je naplánovaný na 27. prosince. “Bude to náš desátý rok na Dakaru. K tomuto výročí jsme si nadělili nový design a vyrazíme také s novým partnerem, kterým se stal Big Shock! Na spolupráci se všichni moc těšíme a doufám, že zase přivezeme nějaký dobrý výsledek,” uzavřel manager týmu, Ervín Krajčovič.

 

 

 


zdroj: TZ Orion – Moto Racing Group

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno