Datum 10.10. si vybrali výrobci jako den novinek. Po Ducati představila odpoledne svoje želízka v ohni také japonská Kawasaki
O chystané novince se špitalo už dlouho, některé kachny dokonce přinesly zprávy, že by měl být její motor vyzbrojen turbem. To se samozřejmě nestalo, i tak se ale může novinky pochlubit vlastnostmi, o kterých se dá jediným slovem říci “hyper”. Za vše asi hovoří výkon 200 koní (s RAM Air až 210 koní) a točivý moment 162,5 Nm. Pojďme se ale na novinku podívat podrobněji.
MOTOR
Ladění, úpravy a nakonec oprávněné chvástání. Více koní, více točivého momentu a zrychlení tak silné, že ho tisková zpráva připodobňuje k překonávání zemské gravitace při startu rakety. No, zas tak ostré to asi nebude, ale je fakt, že ta čísla mluví děsivě. Co je na motoru ZZR1400 nového?
* O 4 mm delší zdvih. Vrtání x zdvih je tedy 84 x 65 mm a objem řadového čtyřválce 1.441 cm3.
* Nárůst výkonu i točivého momentu ve všech otáčkách. Ve 2000 ot./min. je k dispozici 95 Nm.
* Zlepšení spalování, zvýšení kompresního poměru na 12,3:1.
* Nový tvar sacích i výfukových ventilů, zvětšení ventilů. Nový tvar vaček.
* Nový hydraulický napínák rozvodového řetězu.
* Nové pevnější a lehčí kované písty a tvar spalovacích komor.
* Otvory mezi válci 1-2 a 3-4 pro snížení čerpacích ztrát.
* Vylepšené chlazení s jet systémem, který udržuje konstantní proud zchlazeného oleje na spodní strany pístů.
* Silnější a delší ojnice. Silnější kliková hřídel.
* Větší a efektivnější vzduchový filtr.
* Širší výfukové svody a nové delší koncovky výfuků.
* Omezovač točivého momentu snižující rázy při podřazování.
RÁM A PODVOZEK
Záměrem konstruktérů bylo zachovat uvolněnou jízdní pozici, ale lehce motocykl přiklonit směrem ke sportovní jízdě. Nový hliníkový rám spolu s tužším podvozkem zajišťují ještě lepší ovládání. Pár základních bodů:
* Rám se tváří, že žádnými změnami neprošel, ale v reálu byl přepracován více jak z 50%. Geometrii dědí od svého předchůdce, ale je tužší, aby si poradil s výkonnějším motorem.
* Tužší hlava řízení.
* Motor je v rámu napevno a stává se tak jeho součástí, což zvyšuje torzní tuhost a zároveň dovoluje lehčí rám.
* Silnější a delší kyvná vidlice (+10 mm) pro větší tuhost a stabilitu.
* Tužší pružiny v přední vidlici i zadním tlumiči a sportovnější naladění podvozku.
* Lehčí kola a snížení neodpružené hmotnosti o 360 g vpředu a 1030 g vzadu.
* Přepracované ABS lépe pracující na nerovném povrchu.
DESIGN A KONSTRUKCE
Nový model je od starého na první pohled rozeznatelný. Vypadá agresivněji, využívá některé prvky z řady ZX-R.
* Zlepšená aerodynamika.
* Sportovnější ergonomie.
* Zúžený prostor pod nádrží pro lepší úchop motocyklu koleny.
* Níže umístěné stupačky pro větší komfort.
* Přepracované sedlo s lepší oporou.
* Upravený tvar nádrže pro lepší rejd (31° v každém směru).
ELEKTRONIKA
Ta dnes vládne motocyklovému světu a tak se dalo očekávat, že nová vlajková loď Kawasaki se pochlubí něčím novým.
* Třístupňová kontrola trakce propojená s nastavením palivových map, tzv. jízdní režimy. Systém sbírá informace z několika čidel a každých 5 milisekund je porovnává pro co nejlepší jízdní vlastnosti a bezpečnost.
* Režimy 1 a 2 jsou schopny rozeznat wheelie a připustit ji.
* Možnost volby nízkospotřebového režimu motoru.
* Osm kombinací nastavení kontroly trakce a režimů motoru.
* Ovládání pomocí tlačítek na levém řídítku a nového velkého displeje mezi budíky zobrazujícího velké množství informací.
Vypadá to na lehké změny, které ale ZZR posunují opět na špičku sportovně-cestovních motocyklů. Krom toho je potřeba pochválit vydařený design. Od Kawasaki to ale dnes není zdaleka vše, těšit se můžete také na novou ER-6n a ER-6f, které vám představíme zítra ráno. Ať máte tu radost rozloženou:)
Foto: Kawasaki