Užijme si času letního uvolnění plného akcí, sluníčka a hlavně motorek. V aktuálním čísle byste určitě neměli přehlédnout okruhový srovnávací test evropských sportovních litrů od našich anglických kolegů z časopisu Fast Bikes. Velkou radost nám udělal náš první test motocyklu Jawa 300, stejně jako možnost porovnání klasického Norton Commando s tím aktuálně vyráběným. Pilně se činily i naše holky motorkářky a rozjet by se konečně měla také motocyklová Grand Prix, takže doba vyčkávání a poposedávání končí a je načase si to všechno pořádně užít! Motohouse 7/2020 je tady s vámi…

 


ANGLIE
Boj o Evropu –  království Superbike

Jeden celý den na každé z nich, takže máme čas si pohrát s nastavením, odpružením a elektronikou, abychom z nich dostali ten nejlepší čas na kolo. BMW má proti sobě dvě horkokrevné Italky a ty se rozhodně nenechají porazit jen tak. Aprilia přijíždí s aerodynamikou jako v MotoGP, Ducati je téměř totožná z verzí V4R, která je tolik působivá v národních šampionátech. Teď je čas pořádně zatáhnout. Pitlane je otevřená, ohříváky jsou dole. Na kterou si vsadíte?

 


 

MH Exclusive

Norton Commando 961 Sport MK II vs. Norton Commando 750 Fastback

Samozřejmě, je to jenom motorka. Vlastně ani ne nějak děsivě drahá, každý nastrojený GéeSo stojí taky tak, ne-li víc. A přece, když před prodejnou MR43 poprvé zasouvám klíčky do spínačky Nortonu Commando 961, mám husí kůži a stojí mi chlupy na rukách. Svatý grál, dá se říct. Motorka z plakátu nad postelí. Zároveň trochu strach, jestli tam náhodou neměla zůstat. Hlavou mi běží několik dílů Top Gearu, kde se pánové potkali se svými modlami, a nakonec odcházeli zklamaní. Tohle přece nechci zažít!

 


 

Historie Norton – Jak šel čas

Jestli značka Norton může na něčem stavět, tak je to především historie. Ta nejenže je velmi dlouhá, ale také plná výrazných strojů. V současné chvíli to s Nortonem vypadá dobře. Indové dosadili nové vedení (Garner má stále slovo), pustili se do revitalizace, komunikace s dealery a podle všeho se brzy obnoví i výroba. Tak snad se máme na co těšit.

 


 

MH TEST – Yamaha XSR900

Yamaha vsadila na historii, poladila design, který nakombinovala s nejmodernější technologií, a vznikla tahle elegantní kráska. Pojďme ji trochu projet, ať víme, jestli je tak šikovná, jak je hezká. Ve chvíli, kdy jsem ji spatřila, zrodily se mi v hlavě nejrůznější myšlenky a nekalosti, co s ní podniknu. Tahle motorka vypadá dosti elegantně, ale říkala jsem si, že mě nepovozí jen tak. Jak je mým dobrým zvykem, vzala jsem ji za dobrodružstvím. Zima, déšť, prudký vítr, sem tam slunce, noc pod širým nebem a hlavně hory.

 


 

MH TEST – JAWA 300

Ten návrat do minulosti na několik málo okamžiků byl opravdu skvělý a skutečně si dokážu představit, že bych ji párkrát v roce rád vytáhl z garáže a šel se na trochu projet, zrelaxovat, užít si za řídítky trochy sluníčka,“ zakončuje test Carlos, a když se při tom kouknete do jeho rozzářených dětský očí, tak sdílíte tu jeho radost a vidíte, že absolutně nekecá. I pro mě je to z úplně jiné planety. Ani by mě dodneška nenapadlo, že by se dala udělat taková motorka! A když mi někdo bude o nějakém stroji odedneška tvrdit, že je to pravověrná „retro motorka“, tak já udělám jen cha cha cha a řeknu mu, že to ještě nejel na motocyklu Jawa 300!

 


 

MH dlouhotest – Honda CRF1100L AfricaTwin

Ve třídě velkých cestovních endur se svádí boj o každého zákazníka, protože tohle je segment, který už několik let vládne nejenom našemu trhu. Zatímco KTM a Ducati se honí za maximálním výkonem (do jisté míry se do toho zapojilo i BMW), Honda na to šla z úplně jiné strany. Šlo jí hlavně o ovladatelnost, zážitky a celkové schopnosti. Podle prodejů nové Afriky se vydala správným směrem, protože letošní model vzal náš trh opět útokem. A já se tomu vůbec nedivím, protože AT se mi za dva měsíce provozu dokázala pořádně dostat pod kůži.

 


 

MH dlouhotest – KTM 1290 Super Duke R

Letošní Super Duke R je motorka, která mě nepřestává překvapovat. Čekal jsem od něj moc, ale dostal ještě víc. Od doby, kdy jsem ho přebíral, se vlastně vůbec nezastavil. Martin na něm najel první tisícovku zajížděcích kilometrů, a když mi ho vracel, tak ze sebe sypal jednu nadšenou větu za druhou. „Nejlepší motorka na zajíždění. Na volnoběh jede skoro sto čtyřicet, tak ty první kilometry nejsou vůbec otravný jako na nějaký slabší motorce. Tady to prostě můžeš ohromně sypat a pořád se pohybovat ve spodní polovině otáčkoměru.“

 


 

MH TEST BMW F 900 R vs. BMW F 900 XR

Naháč, nebo SUV? Těžko si vybrat. Vždyť posuďte sami, ani my v redakci nejsme vlastně schopní se shodnout, jaký je náš názor na tyhle dvě nová a skvělá BMW. Dnes vás opět jednou necháme nahlédnout do způsobu naší práce v redakci časopisu Motohouse. Takhle ty testy totiž děláme. Vždycky chceme, aby se na testované motorce (motorkách) svezlo víc lidí najednou, a následně si pak nabyté postřehy mezi sebou předáváme, a to tak nějak nahodile v bodech, aby byly autentické a uvěřitelné, jak nám zážitek z daného stroje na jazyk přinese.

 


 

MH na akci – Streetfighter Day 2020

Desátý červen – datum, který si každý pravý fanoušek pizzy, vína a Ducati zapsal do kalendáře tučným písmem. Ten den se konal letošní již tradiční a legendární Ducati Day neboli letos Streetfighter Day na mosteckém autodromu. Letos byla středem pozornosti hlavně novinka roku 2020 s motorem do V a 208 koňmi, takže kde jinde tento výkon naplno otevřít než na 792 metrů dlouhé cílovce.

 


 

MH TEST – Honda CMX500 Rebel SE

Motorka plná života… CMX500 Rebel je určen údajně pro takzvanou generaci Z, která vyrostla v digitálním světě a pro niž prý motorka musí ztělesňovat životný styl, a tak by měla nabízet potenciál pro další individuální úpravy. To se vedoucímu projektu Keitovi Mikurovi podařilo. Vytváří rád stroje, kde se tradice snoubí s průmyslovými nápady a nadčasovým vzhledem. Proto na vás z Rebela dýchne už při prvním pohledu moderní bike, ale přitom se můžete vydat vlastní cestou a dotvořit si ho dle vlastních požadavků, dle vlastního vkusu. Ale pozor, Rebel není jen pro začátečníky a držitele řidičského oprávnění skupiny A2…

 


 

Českou stopou na Tourist Trophy – 2. díl

František Šťastný je nepochybně nejúspěšnějším závodníkem v celé naší motocyklové historii. Závodil na mnohých závodních tratích a spolu s Velkou cenou v Brně si nejvíce užíval závody Tourist Trophy na Isle of Man. To byl pro něj závod závodů a sám v tom měl naprosto jasno: „Když vyhraješ Tourist Trophy, tak seš prostě jednička a nikdo na tebe nemá – a nazdar.“ Vyhrát Tourist Trophy se mu sice nepodařilo, ale každopádně se výrazně zapsal do myslí i srdcí místních motocyklových příznivců. Oni totiž tamní ostrované hned tak někomu neříkají „Our Frankie“. To už si musíte setsakra zasloužit. A František si to svými výkony rozhodně zasloužil.

 


 

Sport –Jarní cena Brna 2020

Návrat na závodní trať zažili téměř všichni naši závodníci, kteří se první červnový víkend zúčastnili odložené Jarní ceny Brna. Šlo o první závody pro „velké motorky“, které se po koronavirové krizi odjely. V každé vypsané kategorii byly zaplněné startovní rošty, a hlavně ve třídách do a nad 600 cm3 tu byla obrovská konkurence nejen mezi závodníky přírodních tratí, ale i v podání okruhových jezdců. V Brně to vypadalo, jako by se tu až na pár výjimek sešli snad všichni, co mají závodní licenci. Škoda, že se akce musela obejít bez diváků, protože ti by měli rozhodně na co koukat.

 


 

Motogp – restart sezony

Přemýšleli jsme nad všemi okolnostmi a jako správní spekulanti jsme v tom samozřejmě našli jednu pikantní zajímavost, díky které se může stát letošní sezona skutečně unikátní a z technického hlediska svým způsobem možná i zlomovou. V historii totiž ještě nikdo neozkoušel model dvou závodů na stejném okruhu ve dvou týdnech po sobě. A přesně tak se v Jerezu, ve Spielbergu, v Misanu, Aragónu i ve Valencii letos přece pojede! Otázky tedy zní asi následovně…

 


 

Sport – pořádání Grand Prix Brno 2020

Podrobnosti vysvětluje Ivana Ulmanová, ředitelka AMD

Pro fanoušky silničního motocyklového sportu přišla v době uzávěrky tohoto čísla ta nejúžasnější zpráva – Grand Prix v Brně se letos pojede, a dokonce byla naše trať zařazena do velice úzkého počtu evropských okruhů, na kterých se má letošní okleštěný šampionát odehrát. Máme z toho obrovskou radost a vyrazili jsme se zeptat paní ředitelky Automotodromu Brno Ivany Ulmanové na pár podrobností.

 

 


 

CO MÁME V TLAPACH

Nejen oblečením, helmami a dalšími doplňky živ je motorkář. Je třeba krmit tělo i duši. Naše osobní zkušenosti se tentokráte dozvíte o následujících produktech a vybavení.

*Energetické bombóny Sfinx Pro Energy

*Kniha Cesta na Dakar

*Přilba AGV K6 E2205 Mono

 


 

MH na akci – Moto Test Camp

Říkáme to pořád, jděte si ji vyzkoušet! V dnešní době není problém svézt se téměř na čemkoliv, stačí jen najít si nejbližšího dealera nebo testovací den dané značky v okolí. Jenže tentokrát zašli dovozci a dealeři ještě dál. Potkali se na jednom místě. První červnový víkend tak stálo na ploše v rekreačním středisku Protivanov nedaleko Olomouce téměř pět desítek testovaček nachystaných pro jezdce z řad zvědavé veřejnosti.

 


 

MH seriál – nejlepší silnice

Tentokrát s námi vyrazte směrem k západním hranicím republiky. Mezi karlovarskou a plzeňskou se motá krásná silnice, která ohromí nejen zatáčkami, ale také okolní krajinou. Dvěstějednička má rozhodně své kouzlo už od Prahy směrem na západ, kdy se proplétá Křivoklátskem. Kochačka dobrá, ale na ostřejší zábavné svezení to moc není. My na ni tedy většinou najíždíme až za hranicí Plzeňského kraje, kde se kříží se silnicí č. 27 z Žatce do Plzně.

 


Custom – Tchajwanská customová scéna

Ostrov o rozměrech cca 400 × 150 km, kde žije nějakých 23,5 milionu obyvatel, budí poslední dobou velké vzrušení na naší politické scéně. Ovšem my se na něj podíváme z úplně jiného pohledu. Tamní customová scéna si totiž právem dobývá své místo na světových kolbištích. Winston Yeh byl prvním z tchajwanské scény, kdo se před pár lety začal se svými motorkami pravidelně objevovat na stránkách časopisů po celém světě, na velkých výstavách a customových akcích. Přitom na rovinu uznává, že jeho značka Rough Crafts není customovou dílnou, ale pouze designérským studiem.

 


 

MotohouseKy – Královna města? Italská Vespa!

Skútr není motorka, říkají motorkáři. A já zase říkám: „Není skútr jako Vespa.“ Ta je asi nejproslulejším jednostopým vozidlem, jehož slávu podpořila také herečka Audrey Hepburnová ve filmu „Prázdniny v Římě“ a tím mu vtiskla jakousi ikonickou nesmrtelnost. Není to totiž jen skútr, je to stylový doplněk a velmi oblíbený dopravní prostředek především v jižní a západní Evropě. V roce 1946 byl v Římě představen první model, který vznikl v továrnách Enrica Piaggia, jež doposud vyráběly letadla. Když Enrico finální prototyp spatřil poprvé, zvolal: „Sembra una vespa!“ (Vypadá jako vosa!) Tím vznikl i její název a Vespa se stala okamžitým fenoménem.

 


 

Happy End – 2x SOUTĚŽ

Co by to bylo za poslední stránku Motohousu, kdyby neudělala radost. Tentokrát dvě zajímavé drobnosti do kapsy i na motorku.

  1. Soutěž o chytrou peněženku Fixed Wallet
  2. Soutěž s Motostar o libovolný tankpad RubbaTech

 


 

Nový tištěný Motohouse 7/2020:

V prodeji od úterý 14. července 2020
cena časopisu 99 Kč (SK verze 3,80 €)
roční předplatné 850 Kč, 899 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)

Předplatné Česko: www.send.cz

Předplatné Slovensko: www.ipredplatne.sk

 

Digitální publikace Motohouse 7/2020

FLOOWIE: http://www.floowie.com/cs/zobrazeni/mh-7-2020

ALZA: https://www.alza.cz/media/motohouse-7-2020-d5884997.htm

 

 

17 KOMENTÁŘE

    • Ahoj, tak jak jsem ti odpovídal již minule. Motohouse vychází pravidelně dle edičniho plánu, o novém čísle budeme v tomto týdnu informovat 👍🏻

    • Ano, rádi odpovíme. 🙂 Jako každý měsíc dáváme aviso v den výroby, abychom udavali informaci přesně přímo na den. Nový Motohouse tak jde do tisku příští týden v pátek 🙂

      Děkujeme moc za váš zájem a těšíme se

  1. tak já jsem zase koukal na baby :-), a celkem hrůza…. první jakoby v přilbě a latexu schovávala svoji nevzhlednou tvář, a nic nezachránili ani “jehly” na odhalených a strhaných nohách.
    Druhá zase prsa nádherný, ale dle zbytku otočeného obličeje, dáví náznak, že už budou podloženy silikonem….no vypadá to krásně, ale je to jako když naklopíš indickou Jawu a drhne ti stojánek – nic příjemného (viz další foto)

    • Ahoj, odpověď byla vlastně napsána v testu. Jako třetí motorku, vyjet si dvakrát za rok, na to je fakt fajn. Věřím i tomu, že s rozjetím skutečné sériové výroby se zpracování zlepší, že ty sváry byly jen daní dvou prototypů. Prostě, příjemná motorka, která sice moc nejde, ale radost dokáže udělat 🙂

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno