Je krásné být u toho, když se dospělému velkému chlapovi splní sen. V tu chvíli se totiž změní v děcko a vy si užíváte to nadšení. Somik miloval tuhle tříkolku už dlouho a předvčerejšek mu nabídl možnost se i povozit

BRP centrum v Lahovicích, úterý 17. dubna, pár minut po dvanácté. Přijíždíme před prodejnu, kde už na nás na silnici čeká nachystaná tahle hračička. „Vím, že si budeš myslet, že jsem vůl, ale tohle je prostě bomba,“ sype ze sebe Somik, „mám to nakoukaný v Alpách, absolutní turistická motorka, pohoda, klídek, jen si to užíváš…“

Máme před sebou odpoledne s touhle mašinou, takže se spíš necháme překvapit. Somik absolvuje 15ti minutové školení, při kterém mu je vysvětlena činnost všech těch systémů (komplet test v následujícím Motohouse 6/2012), a pak už nezbývá než vyrazit. Jedeme na Zbraslav, proplétáme se údolíčkem v Dolních Břežanech a bubláme na náměstích malých městeček směrem na Jílové u Prahy.

Jak to vidím

Jedu za Spyderem na motorce a bavím se tím, jak to očividně baví Somika. Zatáčky najíždí zprvu pomalu, pak ale přidává. Lehká nedotáčivost je znát. „Je to maličko jiný, člověče,“ sype ze sebe na první zastávce pro focení, „skoro vůbec nemá cenu nějak vysedat, jenom si dřepíš, přecvakáváš kvalty a necháš se vodit, ta motorka jede skoro sama.“

A Spyder jel doopravdy kvap, bavilo nás to, jen musíte myslet na to, že okolo každé trasy tohoto Can-Amu by měla být občas sem tam benzínka… Holt, litrový dvouválec z legendárního Tuona má přeci jenom pořád stejný hlad.

Je to motorka pro radost

Po prvotním vybláznění zvolňujeme a jízdu si začínáme si to skutečně užívat. V tom je totiž zakleto to pravé kouzlo Spydera. Klid, puštěné rádio, kochačka. Všude kam přijedeme, vzbuzuje ta motorka zájem, holky se otáčejí, chlápci v montérkách nezakrývají závist, i ta nejposlednější babička se zastaví s taškama. Jo, tohle je přesně ta chvilka, pro kterou si podobnou věc pořídit– uklidnit se a všechno si náležitě prožít a užívat…

Její ovládání je intuitivní a zvyknete si na něj během pár minut. Navíc při podřazování si dá parádní meziplyn, čímž potěší vaše sluchovody. Řazení nahoru i dolů probíhá hladce, žádné cukání se nekoná. Pokud vám klesnou otáčky pod dva tisíce, podřadí si Spyder sám, nahoru je to na vás…

Pár dat z motokatalogu

Extravagance, nebo absolutní převrat v cestování na motocyklu? To nechť posoudí každý sám. My se pojďme podívat na technická data. Dvouválcový motor o objemu 998 cm3 s potenciálem nad 100 Nm v 5500 otáčkách. Pětistupňová sekvenční převodovka s elektronickým ovládáním, náhon zadního kola řemenem z tvrzeného karbonu. Hned několik stabilizačních systémů podvozku, který je kalibrován tak, aby vyhovoval i jízdě s přívěsem.

Je tu kontrola trakce, brzdový systém ABS, zavazadlové prostory mají celkově 155 litrů a pro řidiče je uchystáno sedlo vskutku královských rozměrů. Připočteme-li ještě výškově stavitelné přední plexi, asi jen těžko najdeme někoho, kdo by na tomhle strojku nechtěl vyrazit na dovolenou za nekonečnými dálkami. Samozřejmostí je rádio, 12V zásuvka či příprava pro i-Pod

Kompletní test najdete v Motohouse 6/2012.

Foto: autor

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno