Do redakce se na pár dní nastěhoval koráb a my se postupně střídali v jeho kočírování. Jaký je nový ořezaný Gold Wing? Dokázal nadchnout stejně jako vloni jeho větší bráška?

Honda Gold Wing F6B

Ať si říká kdo chce, co chce, svezení na Gold Wingu je prostě zážitek. Ta motorka je naprosto nesrovnatelná s čimkoliv jiným. Úchvatná kombinace tří vlastností – majestátní velikosti, překvapivé ovladatelnosti a pružnosti Nm nadopovaného šestiválce. Tohle prostě musí dostat každýho.

 

Po loňském testu standardní verze tohoto obřího cesťáku (test zde) se k nám letos dostala novinka, do stylu bagger osekaná verze F6B. Na první pohled pouze zmizel vrchní kufrzkrátilo se plexi, ale při důkladnějším prozkoumání najdeme i další změny směřující k americkým křižníkům silnic. Sedlo je nejen o 15 mm níž, ale také delší, čímž se mění pozice jezdce vůči řídítkům a stupačkám. Víc pocit jako z cruiseru.

 

Z pohledu řidiče pak postřehnete na první pohled chybějící tlačítkový panel na kapotě i řídítku, což značí, že F6B si musí vystačit bez elektronicky nastavitelného zadního tlumiče, tempomatu a také tolik oblíbené zpátečky. Nicméně zadní monoshock se dá nastavit ručně a díky úspoře 36 kg na hmotnosti se dá lépe zacouvat pomocí nohou. Každopádně tu mluvíme o “slevě” 120 tisíc (559 900 Kč oproti 679 900 Kč). 

 

Ať už je ale karoserie menší nebo větší, sedlo níž nebo výš, základ Gold Winga je pořád stejný a o to tu jde. Šestiválcový boxer o objemu 1832 cm3 je něco, co jinde nenajdete. Údaj o výkonu (118 koní) sice nijak neohromí, ale zato 167 Nm točivého momentu ano. A nejlepší je, že většinu z té porce máte k dispozici v jakýchkoliv otáčkách. Je prostě jedno, jaký kvalt máte zařazený a kolik točíte, pořád se tlačí dopředu jako lokomotiva. Návykové.

 

Ruku v ruce se silou a pružností motoru pak jde ovladatelnost celé motorky. Nejlíp to vystihnul Gas, který při focení poprvé projel zatáčku a s vytřeštěnýma očima zastavil vedle mě: “Někdy mě Honda s těma svejma kecama o centralizaci hmoty už štve, ale oni to fakt umí. V životě bych neřekl, že si s takovouhle almarou dovolím projet první zatáčku v takovym náklonu.” A k tomu není co dodávat.

Vše o komfortu, stylu, síle a zábavnosti nové Hondy Gold Wing F6B se dočtete v jednom z příštích čísel časopisu Motohouse.

 

 


 

Foto: Jan “Somik” Somerauer

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno