Šéf týmu Althea Ducati pan Genesio Bevilacqua se znovu hlasitě ohradil proti “penalizaci” dvouválců přidáním dalších šesti kilogramů k jejich minimální váze. Důvod je jasný – Max Biaggi na Phillip Islandu předvedl neskutečnou stíhací jízdu, když z posledního místa dokázal nakonec dojet druhý.

Boss týmu Althea byl už v minulosti hlasitým odpůrcem nových pravidel, které upravují minimální váhu dvouválcových motorek. Ducati byla “penalizována” šesti kilogramy navíc kvůli dominanci, kterou v roce 2011 předvedl Carlos Checa. Podle organizátorů by to mělo prospět konkurenceschopnosti dalších výrobců, kteří ve WSBK závodí.

Je zajímavé, že pan Bevilacqua si stěžoval i přesto, že oba jezdci týmu Althea Ducati předvedli o závodním víkendu výborné výsledky. Podle všeho za to může hlavně Max Biaggi, který dokázal po vlastní chybě v první zatáčce dojet celé startovní pole a ještě se jím bravurně prokousat. Legendární Ital nakonec skočil druhý (článek ZDE).

Biaggi projel cílem pouhých pět sekund za vítězným Checou, což šéfa týmu Althea podle svých vlastních slov “zklamalo”.

Po pádu v prvním závodě jsme měli strach, aby Carlos nebyl zraněný a byl schopný se koncentrovat na druhou rozjížďku. Velmi mě zklamalo, když vidím, že někteří jezdci jsou schopni dostat se z posledního místa až na druhou pozici, zatímco my jsme penalizováni přidáním šesti kilogramů váhy. Během závodní sezóny bude velmi těžké tento hendikep překonat, dokonce i pro takové kalibry, jakým je Carlos Checa”, řekl po závode pan Bevilacqua.

I přes slušné výsledky jezdců na Ducati (Guintoli byl na bedně, Kuba Smrž pátý), byly motorky z Boloně z celého startovního pole jasně nejpomalejší na top speed. Maximální rychlost Aprilie Maxe Biaggiho byla pravidelně o nějakých 15 km/h rychlejší.

 

Podělte se o svůj názor! Napište nám pod článek, co si myslíte o nových řádech superbiků, které upravují minimální hmotnost dvouválců.

Foto: Archiv

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno