V roce 2009 uzavřela továrna Suzuki s Volkswagenem dohodu o vzájemné výpomoci a Němci díky tomu získali v Suzuki podíl ve výši 19,9%. Celý nápad vzniknul kvůli tomu, aby VW mělo přístup k maloobjemovým motorům od Suzuki. Proto bylo velkým překvapením, když z Japonska přiletěly minulý týden hromy a blesky a ze spolupráce z hodiny na hodinu sešlo.

Japonci si před několika lety od dohody slibovali, že budou mít přístup v moderním německým motorům, které by časem mohli dávat do svých aut.

A přišlo to jako blesk z čistého nebe – Suzuki oznámila, že s okamžitou platností končí spolupráci s německým koncernem VW. Pro odborníky to nebylo asi až takové překvapení, protože novináři už na začátku spolupráce naznačovali, že mohou přijít problémy. Rozdílné kultury, ale hlavně naprosto odlišná obchodní strategie obou továren, nemohla dělat dobrotu.

Tady je k celé věci stanovisko japonské továrny Suzuki: “Dnes jsme ukončili partnerskou spolupráci s VW. Je nám velmi líto, že jsme museli přistoupit k tomuto řešení, ale chování VW nám nedalo na výběr. Továrna nám opakovaně odmítala dát přístup ke věcem, na kterých jsme se dohodnuli a mrzí nás to o to víc, že jsme si Dr. Winterkornem (šéf koncernu VW) podali ruce a vzájemně se na začátku dohodnuli.

“Kvůli tomu, že VW neplní to, na čem jsme se domluvili, nemá cenu ve spolupráci pokračovat. Proto už ani není potřeba, aby měl VW v Suzuki svůj podíl a budeme chtít obnovit nezávislost a samostatnost obou subjektů.” Tolik prohlášení japonské továrny.

Tato rošáda vnáší i trochu světla do toho, proč se Suzuki stáhla z MotoGP a velmi omezuje svoje aktivity i v jiných motoristických disciplínám. Potřebuje totiž hodně finančních prostředků na to, aby od VW odkoupila jeho skoro 20% podíl.

Foto: Suzuki, archiv

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno