V okolí lyžařského areálu Monínec se dnes odehrála česká premiéra Suzuki V-Strom 650. Byli jsme samozřejmě při tom a za hodinku a půl poctivě vyzkoušeli, co jen šlo. Jako první se s vámi tedy můžeme podělit o zážitky z jízdy i ze samotné motorky. Zde to je

V-Strom byla a je oblíbená motorka. Všechny její úpravy tedy vyvolaly nejen slova nadšení, ale i určité obavy: „Nezopakuje se poněkolikáté historie a nepodaří se výrobci její inovací motorku spíš pokazit?“ Ne, fakt, nesmějte se – i to se stává a není to bohužel vůbec žádná rarita… Minulost zná takové případy (pozdravujeme K5) a i milovníci dokonale ovladatelné šestsetpadesátky V-Strom měli své obavy.

Proto tedy nejdůležitější zpráva na úvod – žádný krok stranou, blbě, nebo dokonce vzad. Nový V-Strom je geneticky na stejné lince jako jeho otec (či matka) a pořád je to ta nejlepší všestranná motorka.

Ale pojďme jezdit – první naskočení. Vyhoupnu se do sedla, je úzké, vysoké (oproti původní vyšší o 15 mm) a abych řekl pravdu, na první „ťuk“ se mi nedaří se do něj tak úplně v pohodě zabydlet. Připadá mi to vysoké, vratké, rozkrok nemá na zúžené nádrži tu dobře známou oporu.

Ani při pomalém pojíždění na parkovišti to ještě úplně není ono – protože mi pořád chybí nějaký ten „poctivý“ základ. Motor si přede klidně, bez agrese – je plyšový, sametový. „Není to úplně přesně převzatý agregát z minulého V-Stroma, je to spíš motor z Gladia,“ zní legenda a výrobce dodává, „výkon má nyní špičku 67 koní a vylepšen byl hodně průběh v nižších a středních otáčkách.“

Což na silnici znamená? Celá ta absolutní paráda začíná okolo 4000 otáček. Má to švih a eleganci. Přesně na té hranici okolo pěti tisíc motor nádherně zpívá a motorka na trojku skáče ze zatáčky do zatáčky jako srna. Pryč je úvodní pocit z velikosti stroje, když se V-Strom rozjedete, všechno dává smysl. Podvozek je pevný, a přesto bere i větší nerovnosti, výborně se díky čitelné zadní brzdě dá vykružovat v serpentinách.

Dává jistotu. Jo, tohle je přesně ten druh motorky, kterou když dostanete „pod kůži“, pak s ní na trochu klikaté cestě v pohodě sprášíte každý supersport. Je hravá, lehká, přátelská.

Což bude platit i pro delší cesty. Jak jsme řekli, v sedle nového V-Stroma jsme strávili cca jeden a půl hodinky, takže o pocitu zadnice po celodenní jízdě zatím asi nemožno nic moc soudit. Ale jedno víme jistě, hodně přátelská je tahle motorka hlavně pro spolujezdce, jehož sedačka má vážně kvalitu křesla. Měkké, neprosedí se, pohodlné stupačky, žádná do vražedného úhle sevřená kolena.

Určitě tedy výborná cestovní motorka (jak bývala vždy). Bavíme se servisákama Suzuki, průměrná spotřeba všech dnes testovaných kousků se pohybovala okolo 4,5 litru a to je na takovou honičku hodně velká paráda.

Asi vás budou dál zajímat i nějaké ty enduro vlohy. A k těm nelze než na úvod připomenout, že V-Strom se vyrábí (a tedy i prodává) s nevypínatelným ABS, což může být v nějakých klouzavějších kopcích trošku problém. Jinak ale OK. Stále můžete počítat se světlou výškou 175 mm, tedy bez problémů polňačka, tráva, a tak dál. Na cestu do pekla ale stavěná není.

Cena 209 900 Kč a prodej začal de facto dneškem. Co za tyhle peníze dostanete? Nově a moderně vypadající stroj. Motorku, která je jednou z nejzábavnějších a nejovladatelnějších na trhu. Báječný kompromis mezi tahounem pro každý den a velkou cestovní motorkou. Zbytek už je pak na vás, jak se vám podaří do ní zamilovat…

Foto: Honza Karásek

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno