Zmínkou o YBR zřejmě dějiny motocyklové žurnalistiky nerozbouráme, ale je to dobrá motorka a za dobu, co existuje, prošla na letošek nějakou tou úpravou – tak proč si to nedat…

Toho jste si možná už všimli. Redakce Motohouse už léta razí jasný směr: „Ulice českých měst by měly být víc o motorkách!“ Podle nás je totiž obrovská škoda, že tady v týhle zemi se pohyb po silnici furt bere jako přehlídka – koukni na co mám – a tak se na přeplněných magistrálách sedí a tvrdne v šestiválcových audinách, místo toho, abysme si to všichni tím samým místem svištěli na motorkách.

Jde to za pár korun

YBR je důkaz, že se dá všechno zvládnout – a za pár korun. Jednoduchý ocelový rám, sedlo pro dva, dostatek výkonu v jednoválcovém motoru a přehršel místa pro jezdce i pro pasanta. Podrobili jsme tento stroj praktickému testu v pražských ulicích a samozřejmě naše spokojenost byla převeliká. Kamkoliv se vejdete, kdekoli zaparkujete.

Ač slabší kubatura, YBR nemá problém (proti autům) ani na rozjezdech na křižovatkách, když se nebudete bát motor používat ve vyšším spektru otáček (nad 6000 hranicí), možná vás to až překvapí, jak svižná je to motorka. Top speed lehce přes stovku bohatě stačí.

Krasavice to není

Design je samozřejmě maličko „konzervativní“, ale Yamaha má v tomhle naprosto jasno. Necílí se na mladé vyjevené puberťáky, kteří musí mít na kapotě samolepku Repsol nebo Fiat.

Ne, tady je o to, aby si majitel našel v tomto stroji důstojnou partnerku pro každý den, a klidně to může být i starší pán. Toto je klasický design, takhle prostě motorka vypadat má… Při pohotovostní hmotnosti nepřevyšující se všemi náplněmi 125 kilogramů je motorka určená i pro jezdce menších postav.

Změny na rok 2010 se rovněž týkají víc vzhledu než samotné konstrukce stroje. Lepší jsou madla pro spolujezdce, jiná je kaplička s budíky a potěší i vzhlednější kryt výfuku. Jinak je vše při starém. Překvapivě bytelně postavenou malou motorku brzdí vpředu kotoučová brzda, vzadu buben.

Řídí se dobře

Stroj je stabilní při zatáčení i navzdory poměrně tenkým pneumatikám – jejichž výdrž na takovémto stroji můžeme klidně označit štítkem „věčné“. A vstřícná k vaší peněžence bude nakonec i spotřeba tohoto strojku, plná třináctilitrová nádrž vydrží klidně i měsíc dojíždění do práce. Paráda.

Rozum a motocykly opět jednou zvítězily nad automobilovým zaslepením. Hurá! YBR125 je dobrá rada, jak vyřešit každodenní stres z uzavřeného kokpitu v nekonečných kolonách. A komu by se zdála stopětadvacítka přeci jen málo, ten může zauvažovat třeba o podobné dvěstěpadesátce, na které se dá navíc i tak trochu víc cestovat.

 

Podívejte se na Yamahu YBR125 v našem katalogu.


Foto: Honza Karásek

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno