Konečně nastal okamžik, kdy šampión WorldSBK z roku 2021 Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) poprvé vyjel s BMW M 1000 RR a z prvních dojmů byl nadmíru spokojený.
Navzdory mechanickému problému po pouhých dvou kolech mluvil úsměvavý Razgatlioglua za vše, když popisoval pocit z výkonu, brzdění, zatáčení a pocity v týmu.
Původně se plánovalo, že Razgatlioglu bude testovat v pondělí 4. prosince, ale vzhledem k blížícímu se nepředvídatelnému počasí se s týmem Shauna Muira rozhodli rozjet přípravu na sezonu 2024 půldenním testováním již v neděli.
Toprak Razgatlioglu
*”Nejdřív říkám, konečně! Čekali jsme, až mi skončí smlouva, ale konečně jedu na BMW. Pro mě je to velmi pozitivní, mám rád ostré brzdění, ale hodně fungovalo brzdění motorem. Uvnitř týmu mám velmi vřelý pocit a všichni jsou velmi dobří lidé, takže jsem za to rád. První den je za námi, ale myslím, že celkem to bylo jen 11 kol, ale bylo důležité mít pocit. První jízda byla velmi dobrá a pozitivní.
*“Snažili jsme se nasadit moje nastavení, ale dnes jsme se do toho pořádně nepustili, protože motorka nebyla připravená. Využili jsme půl dne od dvanácti hodin. Měli jsme problém a všichni říkali, že to byl motor, ale ve skutečnosti to byl problém s olejem. Kvůli tomu jsem ztratil čas, ale poslední jízda byla velmi pozitivní, protože jsem jel osm kol.
*“Učil jsem se s motorkou, protože tahle i moje stará jsou jiné. Jsem velmi spokojený, protože se každým kolem zlepšuju a učím se styl motorky. Potřebuji svůj styl, ale v pomalých zatáčkách se teď cítím lépe.
*“V prvním kole jsem se jen usmíval. Zejména na výjezdu ze zatáčky. Svou starou motorku znám po čtyřech letech velmi dobře, ale na výjezdu z poslední zatáčky jsem cítil neuvěřitelnou sílu a přes kopec to pořád jelo. Tahle motorka je stále rychlejší.
*“V první zatáčce jsem musel přizpůsobit brzdění, protože jsem to zkoušel jako dřív, ale hodně jsem přebzďoval. Také po problému v první zatáčce byl olej na levé straně trati, takže jsme využili prostřední část. Nebylo pro mě snadné zatočit do první zatáčky. Každopádně jsem se každým kolem zlepšoval, rozuměl jsem motorce a trakci. Spojení s plynem je mnohem lepší.
„Jsem velmi spokojený a máme spoustu dílů, které musíme vyzkoušet.”
zdroj: www.bikeracing.cz, foto: BMW