MotoGP™ oznámila nový systém “koncesí” pro výrobce, což má zajistit ještě vyrovnanější soupeření v roce 2024 – a v dalších letech.

Vše platí od tohoto pondělí, tedy okamžitě po skončení sezony 2023. První hodnocení proběhlo na konci sezóny 2023, takže továrny již v novém systému získaly – nebo ztratily – úlevy. Dalším kontrolním bodem, kdy bude situace znovu posouzená, je začátek letních prázdnin 2024.

Na základě prvního hodnocení na konci roku 2023 jsou motocykly Ducati zařazeny do kategorie A, KTM a Aprilia do kategorie C a Honda a Yamaha do kategorie D.

Body konstruktérů, tedy body získané jezdcem, který se na každém stroji umístil na prvním místě, jsou započítávány do systému hodnocení.

 

 

 

Volné testování znamená jakýkoli jezdec, jakákoli trať a kdykoli. Jediná dvě omezení pro továrny v hodnocení D s “volným testováním” jsou:

– Nikdo nesmí testovat na trati během dvou týdnů před Grand Prix na stejném místě. Toto je samostatné nařízení a zůstává v platnosti nadále.

– Testování pneumatik – kategorie D dostává nejvíce pneumatik k použití při testování, ale to neznamená nekonečné množství!

Na strojích dané továrny kategorie D můžou kdykoliv testovat nejen testovací jezdci, ale i jezdci nezávislých i továrních týmů – takže Yamaha může mít Fabia Quartarara (Monster Energy Yamaha MotoGP™) a nového týmového kolegu Alexe Rinse, kteří se zúčastní shakedown testu v Sepangu, pokud se tak rozhodnou.

Stejně tak Honda s jezdci CASTROL/IDEMITSU Honda LCR. V roce 2024 bychom se tedy mohli dočkat super Shakedownu – záleží na továrnách, které mají tuto možnost, tedy Honda a Yamaha v kategorii D.

 

 

 

Koncese platná po skončení sezony 2023

 

KATEGORIE A (Ducati)
Procenta koncesních bodů: 85% a více z maxima 100%
Povolený počet použitých pneumatik během testování: 170 kusů
Soukromé testování: pouze pro testovací jezdce
Počet okruhů z kalendáře GP: maximálně 3 okruhy
Počet divokých karet: žádná
Maximální počet motorů použitých během sezony: 7 nebo 8
Specifikace motorů: zmrazená
Aktualizace aerodynamiky: maximálně 1

KATEGORIE B (aktuálně žádný výrobce)
Procenta koncesních bodů: 60% – méně než 85% z maxima 100%
Povolený počet použitých pneumatik během testování: 190 kusů
Soukromé testování: pouze pro testovací jezdce
Počet okruhů z kalendáře GP: maximálně 3 okruhy
Počet divokých karet: 3
Maximální počet motorů použitých během sezony: 7 nebo 8
Specifikace motorů: zmrazená
Aktualizace aerodynamiky: maximálně 1

KATEGORIE C (KTM, Aprilia)
Procenta koncesních bodů: 35% – méně než 60% z maxima 100%
Povolený počet použitých pneumatik během testování: 220 kusů
Soukromé testování: pouze pro testovací jezdce
Počet okruhů z kalendáře GP: maximálně 3 okruhy
Počet divokých karet: 6 (maximálně 3 do letního zákazu testování a maximálně 3 po letním zákazu)
Maximální počet motorů použitých během sezony: 7 nebo 8
Specifikace motorů: zmrazená
Aktualizace aerodynamiky: maximálně 1

KATEGORIE D (Honda, Yamaha)
Procenta koncesních bodů: méně než 35% z maxima 100%
Povolený počet použitých pneumatik během testování: 260 kusů
Soukromé testování: bez omezení jezdců
Počet okruhů z kalendáře GP: jakýkoli okruh GP
Počet divokých karet: 6 (bez omezení částí sezony)
Maximální počet motorů použitých během sezony: 9 nebo 10
Specifikace motorů: volná
Aktualizace aerodynamiky: maximálně 2

 

 

 


zdroj: www.bikeracing.cz,foto:motogp.com

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno