Letošní kalendář termínů Mistrovství České republiky a Přeboru na přírodních okruzích pod patronací Českomoravské asociace motocyklového sportu zahrnuje deset závodů v šesti podnicích.

Poslední srpnový víkend vstoupí seriál do své druhé poloviny závodem na letišti v Trenčíně a o týden později, 3. a 4. září, bude pokračovat v Dymokurech. Finále seriálu se uskuteční na Automotodromu v Brně v rámci Velké ceny Bohumila Staši ve dnech 30. září – 2. října 2022.

Marek Zima z Hořic je v čele průběžného pořadí třídy 125 SP, která tradičně slibuje zajímavé souboje a o její atraktivitě svědčí i to, že loni se Zima stal mistrem s dvoubodovým náskokem před Lukášem Fikkerem. Letos je na tom Marek podobně, ale jeho sedmibodový náskok před Pavlem Fojtíkem mu nedovolí udělat žádnou chybu. Vedoucí jezdec třídy 125 GP Patrik Kolář, který rovněž obhajuje loňské prvenství, má situaci o něco jednodušší. Dosud vyhrál všech pět závodů a v čele tabulky má 32bodový náskok před Oldřichem Podlipným.

 

 

Obhájce titulu z roku 2021 ve třídě 400 Supersport Ľudovít Krušina vstoupil do sezony dvěma vítězstvími na Jarní ceně Brna, ale během sezony získal zdatného soupeř. Petr Plichta vyhrál v Kopčanech a Hričově a po špatném vstupu do sezony dokázal snížit náskok Krušiny na 21 bodů. Jen o dva body více pak ztrácí vítěz prvního závodu z Hričova Patrik Horák a závěr sezony může být v této třídě velmi dramatický.

Petr Najman letos vyhrál tři závody ve třídě Supermono, ale neúčast v Kopčanech a technická závada v prvním závodě v Hričově ho odsunuly na druhé místo průběžného pořadí s dvanáctibodovou ztrátou na Davida Řezáče. Vyhrál pouze jednou, ale jeho další umístění ho drží na prvním místě. Není překvapením, že je také obhájcem celkového prvenství z roku 2021, kdy v celkovém pořadí porazil Najmana. A věřte tomu nebo ne, o dvanáct bodů.

 

 

Také ve třídě Twin vede obhájce titulu Jan Markalous. Sezonu zahájil dvěma třetími místy na Jarní ceně Brna, od té doby přidal další tři vítězství a vede před Matúšem Ondruszem o 34 bodů. Právě Ondrusz podal v Hričově skvělý výkon, letištní okruh mu evidentně sedí, takže se dá očekávat, že v Trenčíně zaútočí na Markalouse.

Sezónu ve třídě do 600 cm³ nejlépe zahájil Igor Kaláb. Dvěma vítězstvími na Jarní ceně Brna potvrdil, že je králem této soutěže ve své třídě, ale jak známo, mimo brněnský závod tohoto stále výborného závodníka na našich dalších závodech neuvidíte. Dalšími třemi vítězstvími se ujal vedení v šampionátu Marek Červený. Druhé místo, stejně jako ve třídě Supermono, drží Petr Najman, který v Kopčanech nestartoval a jeho ztráta na Červeného je propastných 39 bodů.

 

 

Ve třídě nad 600 cm³ je situace mnohem složitější. Karel Pešek si rychle zvyká na přírodní okruhy a je také v čele tabulky, ale protože jeho účast je kvůli termínové kolizi s mezinárodním mistrovstvím nepravidelná, jeho 14bodový náskok před Tomášem Borovkou prakticky nic neznamená. Obhájce loňského prvenství Michal Prášek také trpí termínovými kolizemi, takže kromě Borovky by této situace mohli využít i Jiří Petrla, Petr Plichta nebo David Hanzalík. Závěr sezony v nejsilnější třídě bude určitě zajímavý.

V klasických třídách se daří favoritům, někde je situace zcela jasná, jinde se očekává boj až do konce sezony. Miloš Thér dominuje v kategorii Klasik 175, ale Milan Bango má v kategorii Klasik 250 pouze jednobodový náskok před Jaromírem Tázlerem. Vítězslav Hatan, vedoucí jezdec třídy Klasik 350, je na tom lépe, ale musí zůstat ostražitý, protože Jiří Švihnos, výborná Šárka Schmidtová a Jaromír Tázler jsou silnými soupeři. Leoš Hlaváček je ve třídě Klasik 500 na prvním místě, ale Tomáš Venc a Pavel Strapina číhají na každou jeho chybu. Stejně napjatá je situace ve třídě Klasik 750, kde Marek Stibor má na Josefa Práška náskok pouhý bod.

 

Druhá polovina sezóny bude zajímavá a fanoušci, kteří se rozhodnou navštívit zbývající závody, určitě nebudou litovat. Těsné bodové rozestupy a velká jména jsou jistě dostatečnou pozvánkou do Trenčína, Dymokur a Brna.

Průběžné výsledky najdete zde: http://www.motocams.cz/ckfinder/userfiles/files/CAMS-2022(1).pdf

 


Text: CAMS

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno