Fausto Gresini, skvělý jezdec let minulých, vynikající manažer a majitel závodního týmu, prohrál boj s virem Covid-19.

 

Fausto Gresini, který přesně před měsícem oslavil šedesátku, pocházel z italské Imoly. V Mistrovství světa debutoval v roce 1983 ve třídě 125 ccm, ve které následně závodil po celou svou kariéru. Úvodní sezonu a část druhé, absolvoval na motocyklu MBA, ze kterého přesedlal v roce 1984 na tovární speciál Garelli, s ním oslavil své největší úspěchy v podobě dvou titulů Mistra světa (v roce 1985 a 1987).

Obzvlášť rok 1987 znamenal jeho absolutní nadvládu, když vyhrál všechny závody, až na jediný, závěrečný závod, který nedokončil. V roce 1989 se svezl na Aprilii, ale již od roku 1990 byl továrním pilotem Hondy, se kterou dokončil svou kariéru, a na které se stal dvakrát Vicemistrem světa. Aktivní kariéru ukončil v roce 1994, když v závěrečném závodě GP Evropy v Catalunyi dojel desátý.

 

 

Jen o několik let později byl Gresini zpět v paddocku MotoGP, a to s vlastním týmem. V sedle jeho privátní Hondy se představil Alex Barros. Vedle kategorie GP500 se jeho tým postupně rozšířil do kategorií 250cc i 125cc. Přišly i velké úspěchy, když se Daijiro Kato stal v roce 2001 s Gresiniho Hondou NSR250 světovým šampiónem, Sete Gibernau a Marco Melandri, Vicemistry světa MotoGP, či Toni Elias Mistrem světa v kategorii Moto2. Poslední úspěch na úrovni Mistra světa přišel v roce 2018, a to s Jorge Martinem v kategorii Moto3.

Fausto Gresini byl 27. prosince 2020 hospitalizován v boloňské nemocnici Ospedale Maggiore s nákazou virem Covid-19. Jeho onemocnění mělo velmi těžký průběh, když byl uveden do umělého spánku a jeho krev byla okysličována umělou ventilací. Ve druhé polovině ledna přišlo zlepšení. Gresini dokonce na jednotce intenzivní péče sledoval online přenos z narozenin jeho manželky Nadii. Bohužel 18. února byly jeho plíce napadeny vážnou infekcí. Zemřel 23. února 2021 v nemocnici. Zůstala zde po něm jeho manželka Nadia a čtyři děti, Lorenzo, Luca, Alice a Agnese…

ČEST JEHO PAMÁTCE

 

 

 


zdroj: bikeracing.cz, foto: motogp.com

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno