Cestovní endura přišla na přetřes už v Kolíně, na milánském veletrhu se KTM vrhla do nahé řady Duků. Nejmenší i největší prošli přeměnami a navíc se objevil další zástupce středu, byť zatím jen v konceptu

1290 Super Duke R

Největší vévoda s motorem 1290 přichází ve své druhé generaci. Na první pohled je tu jasně vidět příklon k designu nedávno představeného cestovního endura 1290 Super Adventure, přední světlo je téměř totožné. To ale samozřejmě není jediná inovace. Svým si prošel motor, který má nyní díky novým hlavám a upravenému sání šílených 177 koní. Přepracování se dotknulo také elektroniky, přibylo ABS zvládající práci v zatáčkách a ještě lepší kontrola trakce. Sportovní jezdci ocení novou 48mm USD vidlici s ostřejším nastavením, turisté naopak tempomat. Novinkou je u KTM také bezklíčkové zapalování. Velké TFT displeje už jsme viděli u cestovních endur a KTM jeden menší použila také tady. A to jsme nevěřili, že by mohl být supervévoda ještě lepší…

 


 

Duke 390 a 125

A když už máme dvoudílné světlo u 1290, tak proč ne také u malých Duků? Ti se teď svému velkému bratrovi podobají mnohem víc, než dřív. Tomu krom světla napomáhá také nový rámTFT displej na místě palubky. Větší 390ka navíc nafasovala elektronicky řízený plyn. S výkony 44/15 koní se malý Duke nemá za co stydět a potěší také podvozek WP s 43mm USD vidlicíčtyřpístkové radiály ByBre. Malá motorka nemusí být zákonitě ochuzená o lepší techniku.

 


 

Duke 790 koncept

O novém motoru se u KTM už hovoří dlouho a konečně jsou tu nějaké hmatatelné výsledky. Dvouválcový řaďák v Dukovi je sice zatím pouze konceptem, ale i tak je jasné, že příští rok se dočkáme sériové verze, na kterou bezpochyby navážou další modely s osmistovkovým motorem. Žádné technické informace o motorce ani motoru sice KTM ven nepustila, ale je tady vidět podvozek WP, radiální BrembaTFT palubka, to vše by mohlo projít do série. A motor? Dovedeme si představit nějakých 90 koní a 90 Nm, možná i víc.

Foto: KTM

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here