S 1000 RR

Motorka, která v roce 2012 přepsala pravidla pro superbiky, se dočkala velkého upgradu. Nejsou to jen kosmetické změny, tohle je úplně nový model. Už od prvního pohledu je jasné, že tady se šlo hlavně po snížení hmotnosti, rozměrů a navýšení už tak stratosférického výkonu. Vzrušují vás čísla? Tak tady jich pár máte. Nový motor je o 4 kg lehčí a jeho výkon se zastavil na 207 koních při 13 500 otáčkách. Točivý moment poskočil na 113 Nm. Úplně poprvé na čtyřválci vidíme technologii ShiftCam – variabilní časování sacích ventilů. Díky tomu je motor silnější v celém pásmu, točivější a celkově účinnější.

Zcela nové je šasi, kdy rám typu Flex Frame slouží jako namáhaný prvek, což má přispět k ještě lepšímu pocitu a odezvy při jízdě. Díky tomuto systému je také motorka menší a kompaktnější, s vylepšenou ergonomií. Pozměněny byly i semi-aktivní tlumiče DDC, u kterých si v příplatkové výbavě můžete objednat novou generaci ventilů. Vzadu je pak zcela nový tlumič, který je lehčí, ale také účinnější a bude dávat přesnější odezvu od zadního kola. Všechny tyto změny přispěly k tomu, že nové RR je o 11 kg lehčí než odcházející model! V plně natankovaném stavu má 197 kg a pokud se rozhodnete přikoupit M packet s lehčími koly a dalšími doplňky, dostanete se až na číslo 193,5 kg!

I elektronika prodělala změny. Kontrola trakce a wheelie control jsou už v základu, nastavitelná je motorová brzda. Zatáčení ABS Pro je ve standardní výbavě, stejně jako čtyři jízdní režimy Rain, Road, Dynamic a Race. Při dokoupení balíčku PRO pak získáte další tři režimy Race Pro 1-2-3, kde si budete moci motorku nastavit ještě detailněji a větší jemností. Hodně dobře vypadá nový plně digitální budík s několika režimy zobrazení. Nemůžeme se dočkat svezení!


R 1250 GS Adventure, R 1250 RS a R 1250 R

S příchodem nového boxeru s technologií ShiftCam bylo nevyhnutelné, že se tento dostane i do dalších populárních modelů. V roce 2019 ho tak uvidíme ve velkém GS Adventure, sportovním cesťáku R 1250 RS a nahaté R 1250 R. Všechny motorky tak výrazně posílily, budou mít díky novému motoru jedinečný charakter a v neposlední řadě budou také ohleduplněji srkat palivo. Přes 140 Nm točivého momentu znamená, že tohle budou hodně rychlé stroje.

Řada R také dostala novinky v pohodě upravených jízdních režimů, dynamický podvozek ESA ve své poslední generaci a nová světla s technologií LED. Nechybí samozřejmě ani konektivita s chytrými zařízeními přes moderní digitální budík. Hodně se nám líbí model RS s novou agresivní kapotáží. Motorce to dodává pořádný šmrnc.


F 850 GS Adventure

Vloni přestavené osmistovky v řady F nemohly v nabídce zůstat osamocené, takže příchod modelu GS byl více než jasný. Na motoru změny nehledejte, ty se odehrály u podvozku a celkovém naladění více do off-roadu a schopnosti dálkových cest. Nová je přední vidlice USD, která je uzpůsobena jízdě v terénu v plném zatížení.

Elektronické odpružení Dynamic ESA je za příplatek. Motor má silnější alternátor a startér. LED osvětlení je už v základní výbavě, stejně jako dva jízdní režimy Rain a Road. V doplňkové výbavě si pak můžete zakoupit balíček PRO s dalšími jízdní módy. Důležitým prvkem je velká 23litrová nádrž, což z GS dělá dálkového cestovatele. Mezi tankováním ujede přes 500 km.


C 400 GT

Velké skútry zažívají nebývalý boom, takže je jasné, že i BMW si chce ukousnout trochu tohohle koláče. Novinka C 400 GT útočí svým neotřelým designem, prvotřídní kvalitou a zábavnými jízdními vlastnostmi. 34 koní je dostatečná hodnota pro svižné cestování, ale daleko více oceníte zvýšený komfort díky účinnému plexi štítu a vylepšené ergonomii. LED světla jsou už v základu, denní svícení pak za příplatek.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here