Pokud hledáte jeden z nejexkluzivnějších motocyklů světa, přestaňte otáčet své oči směrem na západ a zaměřte se na opačnou stranu. V estonském Tallinnu totiž společnost Renard Motorcycles vyrábí jednu hodně, ale opravdu hodně zvláštní motorku

První zmínky o Renard Grand Toureru jste už mohli na stránkách Motohousu postřehnout v závěru loňského roku. Tehdy byl tento počin znovu vzkříšené estonské značky představen. Nyní se oficiálně dostává do prodeje.

Na rovinu, tohle není motorka, kterou byste měli vůbec někdy šanci potkat na silnici. S cenou někde kolem 75 tisíc Eur (cca 1,9 milionu Kč) se prodá pár kousků a většina z nich skončí ve sbírkách zámožných majitelů.

Že se s tou cenou zbláznili? Posuďte sami – „nejobyčejnější“ věcí na celé motorce je její motor. Ten převzali u Renardu z Moto Guzzi Griso 8V. Převrtáním na 1326 cm3 a úpravou spalovacího prostoru se z něj podařilo dostat 123 koní v 7100 otáčkách a 134 Nm v 5600 otáčkách, což je nárůst o 13 koní a 26 Nm oproti originálnímu Quattrovalvole. Finále? Maximální rychlost 250 km/h je na nahatou motorku víc než dost.

Že stále nechápete, proč by měla motorka stát takovej peníz? Tak teď se dostáváme k tomu důležitému. Zbytek motorky je totiž už jen karbon a hliník. Nejzajímavější je monocoque rám z uhlíkových vláken váží pouhých 9 kilogramů, ale měl by vydržet standardní vibrace a nárazy. Díky skládanému tělu by měl být pevnější, než klasické ocelové rámy. Krom toho najdete karbon prostě všude – kola, kapoty, dokonce i přední vidlice s netradičním tlumícím systémem. Vše ostatní pak pochází z dílen nejlepších výrobců komponentů jako Öhlinsu nebo ISR. Celková suchá hmotnost motocyklu je 170 kg, což je o nějakých 50 kilo méně než u zmiňovaného Grisa.

Tohle vše jsou ovšem jen prosté údaje, motorku dělá také její duch, vyzařování. A že je Renard Grand Tourer něco opravdu úžasného zkoukněte na oficiálním videu, které továrna tento týden vypustila. Ten zvuk…nás tady z něj mrazí.

 

Pokud by vám video nešlo spustit, najdete ho zde.

Foto: Renard Motorcycles

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here