Legendární závodník Kevin Schwantz okomentoval současnou elektroniku motocyklů MotoGP. Jak známo, za dob klasických dvoutaktních motocyklů byla veškerá práce pouze na samotném jezdci, nyní za každého závodníka udělá mnoho práce špičková elektronika.

Snaha o její minimalizaci vždy bude narážet na samotné výrobce motocyklů, kteří si v různých šampionátech této planety testují materiál, který posléze aplikují do svých cestovních strojů. I proto se zřejmě již nikdy nedočkáme zrušení elektroniky, ba ani jejího razantního omezení.

Většina jezdců nemá ráda to množství elektroniky, raději ukazují talent a práci zápěstím,” říká Kevin Schwantz.

Bohužel výrobci mají elektroniku rádi, je výzvou pro konstruktéry. Kontrola trakce rozhodně rozšířila možnosti jezdců, udělala velké množství dobrých pilotů, ti se můžou k motorce nyní chovat mírněji. Z tohoto pohledu je to dobré pro šampionát, ale já osobně bych uvítal více práce ve stupačkách, přeskakování z jedné strany motorky na druhou, kouř od zadní pneumatiky. Já bych tu elektroniku kompletně odstranil, ale z hlediska bezpečnosti musí být“.

Poslední slovo by ale měla říci technologie. Nemyslím si, že můžeme najít kompromis. Buď nechte elektroniku bez omezení, nebo jí úplně odstraňte. Já osobně si myslím, že kontrolu trakce, či vůbec otáčení zadního kola, by mělo zůstat pouze v pravém zápěstí každého závodníka!”

Zdroj: www.bikeracing.cz

Foto: Archiv

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno