Vánoce se pro 2 tucty českých účastníků Rallye Dakar stávají obdobím maximální koncentrace. Jednostopé stroje v prestižním podniku osedlá půltucet závodníků s českou trikolórou

Výrazně hubenější je startovní listina devětatřicátého ročníku Rallye Dakar z pohledu českých závodníků. Největší počet nadějí bude opět skrývat kategorie motocyklů, kde se představí šest zástupců českého motorsportu.
 
Vůbec největší českou nadějí a jistotou v dálkových závodech bude David Pabiška, který na Dakaru ve všech svých deseti startech dojel do cíle, přičemž nejlépe před třemi lety, kdy dojel na osmnácté příčce. Ještě lepší umístění si zajel v roce 2008, který byl vůbec zvláštním ročníkem. Závod se jel kvůli zrušenému africkému klání na evropské půdě v Maďarsku a Rumunsku, a ač se jej účastnila plná soupiska dakarských závodníků, mnozí jej za pravou Rallye Dakar nepovažují, a proto tento ročník do jezdeckých životopisů nepočítají. Samotný Pabiška v závodě obdržel spornou penalizaci, kdy z 9. místa byl překlasifikován až na příčku patnáctou.
 
Právě kvůli tomuto roku bude v aktuálním ročníku liberecký rodák na svém jubilejním desátém startu dle jedněch počtů, na jedenáctém startu dle jiných počtářů. Ať tak či onak, sportovní sázení na jeho desátou účast na motorce bude v režii jeho závodního týmu Barth Racing.
 
 
 
Jeho týmovým kolegou bude Rudolf Lhotský, dvojnásobný mistr Evropy a loňský účastník Dakaru, který však pro zdravotní problémy nedokončil. I proto byla jeho letošní příprava výrazně koncentrovanější na nástrahy jihoamerické trasy. Oba jezdci pojedou na strojích KTM v bílo-oranžových barvách týmu.
 
Bílo-modrý stroj KTM pak osedlá pětadvacetiletý Milan Engel jedoucí za tým Moto Racing Group. I on je loňským účastníkem závodu, kde však pro technické potíže musel závod nedobrovolně opustit z průběžné sedmnácté příčky.
 
Žlutou motorku KTM pak osedlá člen týmu KM Racing Lukáš Kvapil, profesionální voják a člen Dukly Praha se na Dakar chystá poprvé, s motocykly má však z endura četné zkušenosti, jak velký rozdíl ovšem slavný závod s extrémní náročnosti chystá, se sám teprve přesvědčí.
 
Udělej si sám
Dvacátou příčku ze své první účasti před dvěma lety pak bude chtít zopakovat Ondřej Klymčiw, který loňský závod pro vážný pád v 9. etapě nedokončil a po vynucené osmiměsíční pauze znovu ladil formu na své třetí představení na prestižním závodě ve svém týmu Klymčiv Racing. V jeho týmu si pak premiéru odbyde i Petr Vlček žijící trvale v Americe. Oba závodníci pojedou na strojích Husquarna.
 
Ostatní Češi na startu
Ani další čeští závodníci nejsou zcela bez šancí na dobré umístění. Na čtyřkolky se vrací po automobilové epizodce Josef Macháček, který v této kategorii Dakar již pětkrát vyhrál, spolu s ním pojede v týmu na stroji Yahama i Zdeněk Tůma, Tomáš Kubiena pak osedlá KTM.
 
Mezi automobilovými jezdci zůstal osamocený Martin Prokop, který vedle sebe do svého speciálně upraveného Fordu posadí ženu s rakouskými kořeny Ilku Minorovou.
 
Velmi silné posádky pak pojedou v kamionech. Tatry Phoenix týmu Buggyra Racing budou šoférovat Aleš Loprais a Martin Kolomý, se kterými pojedou Jiří Štross, Jan Tománek u Lopraise a bratři René a David Kiliánovi po boku Kolomého. Liaz týmu KM Racing bude pilotovat Martin Macík mladší, se kterým pojedou František Tomášek a Michal Mrkva. Man pak bude řídit Karel Trněný spolu s Petrem Pokorou a Davidem Schovánkem. Mechaniky pak v mezinárodních týmech budou dále dělat Jaromír Martinec a Daniel Kozlovský, kteří tak doplní druhý tucet českých soutěžících.
 
Samozřejmostí je pak nesčetné týmové osazení v pozadí každého závodníka a doprovodná vozidla, kde se mimo jiné představí osobnosti motorsportu Libor Podmol pro Barth Racing či David Vršecký pro tým Buggyra.

Foto: archiv, facebook

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here