Ne všichni lidé touží po enduro cestovní motorce. Pořád se najdou i tací, kteří upřednostní klasičtější koncepci cesťáku, při pořizování motorky koukají hodně na její váhu a rozhodovat může klidně i taková drobnost, že z dané mašiny dostanou pohodlně nohama na zem

Asi i proto přišlo letos BMW s modelem F 800 GT. Nebylo na něm totiž moc co k vymýšlení. Ten mrštný základ řady “F” se zábavným řadovým dvouválcem tu byl už řadu let, stačilo tedy jen trochu upravit jezdeckou pozici předešlého modelu F 800 ST, přidat kapoty a jasně si definovat hodnoty. Lehký cesťák, který v pohodě strčí giganty do kapsy. A aby si přišel na své i náročný zákazník BMW, přidáme i nějaké finesy a elektronické systémy.

My jsme tuto novinku okusili tento týden. K velkému testu do tištěného Motohouse ji dostal Somik, protože on je pro motorky podobného ražení ten nejkompetentnější. My vám teď s Karlem jen zprostředkujeme první pocity a povíme jaká je? Ptám se tedy poprvé… „Na první dotek působí velice lehce. To byl určitě záměr a to se povedlo. To ji bude odlišovat od jiných cestovních motorek současnosti,“ vypočítává Karel, který na motorce právě ujel pár desítek kilometrů okolo Mladé Boleslavi.

BMW F 800 GT

Najíždíme na dálnici, jedem blíže k horám, abychom si našli nějaké zatáčky. Dálniční rychlost cca 120 km/h, dvouválec nevytočený ani na 4000 otáček, na ukazateli vidím cifru 3,7 litru aktuální spotřeby– to se bude zákazníkům líbit. S takovou dojedete všude a nebude to ani moc drahý. „Mě tedy z cestovatelského pohledu ale přeci jen jedna drobnost ruší,“ přiznává Karel, „drobné jemné vibrace sice ke dvouválci logicky patří, ale nedokážu si představit, jestli by mi to brnění nelezlo někde na sedmistém kilometru na nervy.“

BMW F 800 GTBMW F 800 GT

S tím nemůžu než souhlasit, tahle motorka v sobě má svůj rodokmen a drobné hravé vibrace k dvouválcové motorce prostě patří. Zkouším motorku vytáčet do vyšších hodnot – a to je prostě ten rozdíl, motor není žádný ospalý, cestováním unavený stařík, je to pořád ten zlobivý klučina ze sousedství. I když budete na pětistém kilometru, pořád vás to bude bavit. Je to trochu proti předpokladům segmentu, ale je to celkem dobrý.

BMW F 800 GTBMW F 800 GT

Zatáčky. Tady nemá jediný z jezdců jakékoli výhrady. Continental Attack 2H mají přesně ten správný profil, takže mašinku přehazujete z obloučku do obloučku, bez odporu, bez žádné pomyslně překonávané hrany. Je to hravá guma, chtivá hry – ale ctí pravidla, hodně vydrží! K tomu připočtěmě přední plexisklo, které bezvadně odvádí vítr a měkké sedlo  „Alpy v serpentinách by sis užil, to si piš…“

A nebylo by to BMW, kdyby neudělalo všechno pro to nejdůležitější – pro komfort při cestování, pro pohodlí cestovatele. Nejnovější systém ABS, které lze za příplatek dovybavit kontrolou stability ASC. Ve výbavě motorky jsme našli i seřiditelný podvozek ASA a samozřejmě vyhřívané rukojeti. Co se týče úložných prostor, nádrž je plastová, ale velikostí na tankbag bohatě stačí. Vzadu pak mohutná plotna a řada úchytek pro háčky, k mání je i příprava pro kufry.

BMW F 800 GT

BMW F 800 GTBMW F 800 GT

Na přístrojové desce mě osobně těší ukazatel zařazené rychlosti, u podobných motorek toto považuju za velmi potřebný detail, protože jistě sami dobře znáte ten pocit, že se dovedete na delší cestě „zapomenut“ a v ostřejší zatáčce zcela zbytečně prořadit. Takovéto motory by měly mít tenhle ukazatel povinný. „Mě tedy dostává ukazatel paliva, který ukazuje až od půl nádrže dolů, je to divný, ale vlastně logický,“ přidává svůj postřeh Karel. Volbu tripů, ukazatelů spotřeby, hodiny atd. zmiňovat nebudeme, to považujeme za samozřejmosti.

BMW F 800 GTBMW F 800 GT

A nakonec otázka, jak se vám motorka jako taková líbí? Určitě na první pohled nebude bourat sály rockových festivalů. Ale je jasný, že o to tady ani nejde. Zepředu v jednom úhlu strašně moc připomíná klasické VFR z devadesátých let. Tento pocit se umocní ještě víc, když spatříte hezké desetipaprskové zadní kolo v jednostranném uložení. Moc hezky na mě ta motorka působila na dálnici, když jsem jel za ní. Na GT udělá to zadní kolo opravdu hodně parády a celkově ta motorka v jízdě nepůsobí tak malá, jak jsme se vám na začátku snažili podstčit.

Takže, komu bude určená? Pro lidi s láskou k BMW, kteří nemusí za každou cenu vlastnit to největší a nejdražší, co tahle značka nabízí. Jednoduchý, zábavný, plně použitelný cesťák pro rozumný lidi. Vůbec se nebudu divit, až jich v létě potkám v Zell am See celý kolony…

BMW F 800 GT

Foto: redakce MH

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno