Vypadalo to na nadějný projekt německého týmu kolem Clemense Neese a Fritze Rombacha, vznikly z toho úžasné motorky, ale je konec. Značka Horex se opět stává minulostí

Někdy se to tak sejde, tento týden je opravdu špatným pro milovníky luxusních motorek a příslušenství. Nejdříve oznámil bankrot francouzský výrobce exkluzivních retro helem Ruby a včera se na facebookové profilu německého Horexu (zde) objevil dopis popisující současnou situaci značky. A ta není vůbec dobrá, respektive je ta nejhorší, bankrot.

„…minulý pátek bylo všem našim zaměstnancům oznámeno ukončení pracovního poměru a to včetně kompletního vedení firmy k 30. 11. 2014. Ve stejný den se započalo s uzavřením továrny v Ausburgu a ukončením všech aktivit. S propuštěním všech zaměstnanců a zakládajícího týmu přestává firma Horex Gmbh existovat. Zároveň ukončuje všechny probíhající procesy obchodu, výroby a podpory…“ To bohužel mluví za vše.

 

Novodobá historie značky navázala na tu první, která se odehrála v letech 1920 až 1960. V roce 2010 tým kolem nových majitelů Clemense Neese a Fritze Rombacha oznámil, že se chystá vyrobit šestiválcový moderní motocykl. Horex navázal úzkou spolupráci s věhlasnou mnichovskou technickou univerzitou, s vývojem motoru pomáhal tým strojní fakulty v čele s profesorem Martinem Dollem, design má na svědomí známý designér Peter Neumann, který na mnichovské technice vyučuje design. Během roku 2011 se objevily první prototypy a o rok později začal Horex s prodejem. Postupně se dostal ke třem modelům, všem postaveným kolem jedinečného motoru VR6. Za dobu své existence postavili v Augsburgu několik desítek motocyklů, které se postupně nejspíš stanou velkou raritou.

 

Měli jsme to velké štěstí se na Horexu svézt a shodou okolností test najdete v aktuálním čísle Motohouse (12/2014). Zvláštní situace, nemáme z toho vůbec dobrou náladu…

Foto: Horex a autor

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here