Existuje určitý moment, bod, kdy už lze s určitostí říct, že můžeš skútrem nahradit motorku? Jak se zdá, asi ano. Honda se svou novinkou SH300i převrací řadu našich zažitých.

Nejprve něco k samotnému průběhu testu. SHáčko jsme měli půjčené skoro týden a za tu dobu jsme najeli cca 500 kilometrů. Na skútříka poměrně slušná porce, řeknete si určitě. Jenže, když si vezmete, že tohohle dráčka zmáčknete na dálnici až k 160 km/h, pak vám musí být jasné, že to docela uteklo :-))

A v čem nás tedy tahle „skoro“ motorka tak strašně nadchla? Lehkost, hbitost, ovladatelnost. Skútry na vysokých úzkých kolech. Prakticky žádný valivý odpor a 20 kilowatový motor, kterému pak nic nestojí v cestě k tomu, aby to jel na plno.

Jo, skutečně, zrychlení a odšťuch je takový, že vás to přilepí do sedačky. Celý stroj váží 165 kg, ale není to absolutně znát. Řidítka jdou lehoučce, po městě jakoby poskakujete, na dálnice dáte „full“ a odškrtáváte si jednu škodovku za druhou.

Přední panel a kapotáž je absolutně postačující, ochrana jezdce je 100%. Aerodynamika funguje skvěle, i v plné rychlosti drží motorka směr, jako by vzduch rozřezávala přesností žiletky. A co mě ještě bavilo, to byly ovládací prvky motorky. Žádný složitý funkce a zbytečný ptákoviny. Nic – jen spínačka, klakson a blinkry. Tohle potřebujete, nic víc…

Příplatkový kufr super, ale i pod sedlo se vejde hromada věcí, vpředu pod řidítky je i praktický kaslík na šrajtofli a doklady. Paráda. Zas na ni skočím a chce se mi jezdit. Stovka absolutně „no problem“, stříkačka čistá jak sklo, nikde žádný cukání a prodlevy.

Nevýhody? No, jelikož jsme opravdu tu chudinku nešetřili, dostali jsme se ve výsledku až na 4,2 litrů průměrné spotřeby, což je na takovýto druh dopravního prostředku dost. A pak taky dopředu neřekneme, kolik toho asi vydrží pneumatiky, protože ty byly po každém dojezdu tak rozpálené, že nemůžou asi nic moc dožít.

Celkové hodnocení však 1A a s hvězdičkou, takhle dobře jsme se už strašně dlouho nesvezli. SH300i je rychlá, ovladatelná, zábavná. Je lepší než mnoho klasických mašin a proto říkáme, že tohle je určitě ten bod, kde se to láme. Pokud chcete mašinu hlavně pro praktické účely, nebojte se pořídit si takovýhle skútr. Budete překvapeni…

Více info, včetně ceny, hledejte ZDE

Foto: Karel Taborsky

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno