Kawasaki v roce 2014 vsadila na úplně nového litrového Zeda, který je silnější, hbitější a lehčí než jeho předchůzce. Milovníci cestování budou mít radost z inovované Z1000SX a úplně poprvé vidímě od Zelených i skútr. Inovace se dočkal i ostrý motokrosový dvoutakt KX85.

Z1000

Tohle by měla být jedna z nejdivočejších motorek příštího roku. Kawasaki Z1000 dostala pro rok 2014 fungl nový design, který ještě víc agresivní, než tomu bylo doposud. Ostré tvary slibují parádní zážitky za řídítky, hlavně boční linka vypadá dost nahrbeně – podobně to má i 2014 Super Duke R (první test ZDE).

Přepracovaný motor má výkon 142 koní, což sice nezní jako úplná petelice, ale ze zkušeností dobře víme, že Kawasaki umí dělat zábavný agregáty. 111 Nm točivého momentu bude pěkně tahat za ruce. Vypadá to, že rok 2014 bude plný divokých jízd po zadním a spálené gumy.

Z elektronické výbavy nechybí ani kontrola trakce nebo volitelné palivové mapy, prostě dnešní standard, bez kterého už vlastně nejde existovat.

Podvozek dostal oblíbené a výborně fungující vidlice BPF od Showy, přední kolo brzdí dvojice radiálních monoblokových třmenů s radiální pumpou. Ráfky kol jsou nyní o 1,5 kg lehčí a budou zlepšovat ovladatelnost díky menší neodpružené hmotě. 17 litrová nádrž by měla v pohodě vystačit na více než 200 km jízdy.


 

Z1000SX

Velký Zed v turistické úpravě se poprvé objevil na podzim roku 2011 a hned během následující sezóny se stal, především v západní části Evropy, oblíbeným kupním artiklem. Kawasaki ale nechce usnout na vavřínech a tak pro sezónu 2014 přichází s několika úpravami. Na první pohled si sice všimnete pouze světlého provedení výfukové koncovky, ale změn je daleko více.

U Kawasaki zapracovali především na reakci motoru, která by měla být nyní ostřejší. Nástup výkonu se posunul do nižších otáček, takže Z1000SX bude lépe akcelerovat. Změny má na svědomí nejen elektronický management, ale také upravený airbox. Nově se navíc objevila možnost přepínání palivových map (Full nebo Low) a třístupňová kontrola trakce KTRC.

Obě části tlumení prodělaly změny, na přední obrácené vidlici i zadním monoshocku najdeme upravené nastavení odpružení. Zadní tlumič se dá jednoduše nastavit pomocí otočného kolečka (předpětí). Pracovalo se také na brzdách, na předním kole nyní pracuje dvojice radiálních monoblocků Tokico s radiální pumpou. Výrobce slibuje větší sílu a zároveň citlivější nástup brzdného účinku.

Nový je také integrovaný systém pro upevnění bočních kufrů (volitelné příslušenství). Ty se mohou pochlubit celkovou kapacitou 56 litrů. Tvar je navíc uzpůsoben tak, aby se do každého kufru vešla jedna integrální helma.


 

J300

Prodeje skútrů v Evropě rostou a kdo se na téhle vlně nesveze, ten na ní nevydělá. Tohle si asi uvědomili i v Kawasaki a představují nám svoji prvotinu na poli skútrů. Značka tak zaplňuje mezeru ve výrobní programu, kterou jí zákazníci vyčítali.

Kawasaki otevřeně přiznává spolupráci na modelu J300 se značkou Kymco, která dodala nejen motor, ale také podvozkové komponenty. Vývoj, design a konečná výroba ale provádí továrna Kawasaki v Akashi.

Třístovkový motor je spojen s převodovkou CVT a poskytuje dostatečný odpich i pro dva pasažéry – 28 koní zní dobře. 14″ a 13″ kola vpředu a vzadu dodají potřebnou stabilitu a jízdní komfort. Samozřejmostí je brzdový systém s ABS a musíme pochválit i výbavu s vyhřívanými hefty.

Místo pod sedlem bez problémů pojme integrální helmu. V přihrádce u řídítek najdeme i 12V zásuvku. Prostě všechno, co vychytaný skútr potřebuje.



KX85

Malá motokrosová pětaosmdesátka má kromě barev a polepů přípomínající velké modely KX450F i přepracovaný dvoutaktní motor. Ten má větší výkon díky nikasilovému povrchu ve válci a nové výfukové přívěře.

Podvozek dostal tužší odpružení a nové brzdy. Zajímavou vychytávkou jsou nastavitelná řídítka v šesti polohách.

Foto: Kawasaki

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno