1819Malá italská dílna Vyrus patří jednoznačně mezi nejexotičtější výrobce motorek současnosti, jejich stroje nejde přehlédnout. Specifickým je především používání přední kyvné vidlice a řízení pomocí rejdového čepu. Ano, hádáte správně, inženýři Vyrusu rozjížděli u Bimoty projekt Tesi, který v mnohém některé modely Vyrus připomíná. Ovšem v této dílně už nemontují do šasi pouze dvouválce Ducati.
Vyrus se dlouhodobě specializuje nejen na malé série silničních motorek, ale také motorky závodní. Před pár lety padlo rozhodnutí pustit se do projektu Moto 2 a tak se v malé dílně nedaleko Bologni začala stavět motorka, v jejíchž útrobách bije čtyřválec z Hondy CBR600RR (info zde a zde). Její ostrá verze už se zabydlela v řadě závodních týmů po celém světě a tak přišel čas na silniční verzi. Tu se teď povedlo dotáhnout do finále, včetně všech nutných homologací a zákazníci, kteří rádi vyčnívají tak mohou začít objednávat.
Vyrus 986 není jen výstřední design celokarbonových kapot doplněný o ono netradiční zavěšení předního kola, jsou také špičkové komponenty, které si navíc zákazník může navolit. Takže například u předních brzdičů dostanete na výběr ze čtyř modelů Brembo od M4 až po GP4 RR. Stejně tak si můžete vybrat brzdovou pumpu nebo kola. Tlumiče Öhlins TTX a výfuky HP Corse Hydroforming jsou pak automaticky.
Pro mnohé tak asi nebude překvapením, že 986 v silniční verzi nebude zrovna levnou záležitostí. U Vyrusu si ho cení na 38 tisíc euro (cca 1 milion korun), což je cena základní výbavy. Na jednu stranu šílené, ale na druhou stranu utratí lidé za možnost zaujmout nějakou tou hračkou mnohem víc peněz, ne?
Vyrus 986 M2 Street Bike:
motor: Honda CBR600RR
výkon: 120 koní
převodovka: Honda, 6stupňová
rozvor: 1350 mm
výška sedla: 820 mm
suchá hmotnost: 151 kg
Foto: Vyrus