Japonská Honda se rozhodla dopřát svým zákazníkům vyznávajícím jízdu mimo zpevněné cesty zase o něco lepší svezení. Řada CRF zahrnuje 4 modely ve třech čtyřtaktních kubaturách, pojďte se na ně s námi podívat trochu blíž.

CRF450R

Začneme pěkně zostra, nejsilnější 450 není žádná malá holka a i díky pořádnému objemu si získala za dobu své existence hodně fanoušků. Co je tedy nového?

Tak především si musíme uvědomit, že tyhle motorky už jsou dotažené do tak finální podoby, že ladit už lze jen detaily. U CFR450R se to týká upraveného nastavení podvozku pro větší stabilitu, především pozměněných trubek přední vidlice, která je tužší díky jinému povrchu trubek i pružinám. Do šířky narostly stupačky a naopak lehčí je celý motor a tlumič řízení. Nesmíme zapomenout na válečné zbarvení Hondy, bez něj by to ani nešlo

Motor: 449,5 cm3 – 4T jednoválec, SOHC, 4V
Plnění: elektronické vstřikování PGM-FI
Vrtání x Zdvih: 96,0 x 62,1 mm
Kompresní poměr: 12:1

Rozvor: 1 491 mm
Pohotovostní hmotnost: 108,9 kg
Přední pneu: 80/100-21 (51M)
Zadní pneu: 110/90-19 (62M)

CRF250R

Zlatá střední cesta – tak nějak by se dala ve zkratce popsat CRF250R. Tajemství úspěchu tkví v tomto případě v nízké hmotnosti a precizním vyvážení. Pro modelový rok 2012 se na ní objeví kompletně nová hlava válce, vačková hřídel, výfukové ventily pro lepší ovladatelnost v nízkých a středních otáčkách. Nové bude i zadní odpružení Pro-Link a stejně jako u větší sestřičky větší stupačky.

U Hondy tolik proslulá centralizace hmoty se projevila i tady. Díky ní by se měla motorka ovládat líp hlavně při „vzdušných manévrech“. Ani u CFR250R nechybí tradiční barvy Honda.

Motor: 249,4 cm3 – 4T jednoválec, SOHC, 4V
Plnění: elektronické vstřikování PGM-FI
Vrtání x Zdvih: 76,8 x 53,8 mm
Kompresní poměr: 13,2:1

Rozvor: 1 488,3 mm
Pohotovostní hmotnost: 103,9 kg
Přední pneu: 80/100-21 (51M)
Zadní pneu: 110/90-19 (57M)

CRF150R/RB

Nejslabší „stopadesátka“ v sobě v podstatě schovává hned 2 modely. Neliší se zas tolik, techniku obdržely stejnou. Rozdíl mezi nimi najdete v celkových rozměrech, hmotnosti a dospělejšími rozměry kol u verze RB. Změny pro rok 2012 mají tedy totožné.

Po vzoru 250 se i tady objeví nová hlava válce s vačkovou hřídelí doplněné o menší písty, tentokrát pro vyšší výkon a kroutící moment a ovladatelnost v širokém pásmu otáček. Nový je i karburátor Keihin FCR 32 mm se senzorem polohy plynu TPS.

Přední USD vidlice Showa o průměru trubek 37 mm má společně se zadním tlumičem pro-Link za úkol dokonale pohlcovat terénní nerovnosti. Grafická podoba obou motorek je inspirovaná dvojicí silnějších modelů.

Motor: 149,7 cm3 – 4T jednoválec, SOHC, 4V
Plnění: karburátor Keihin FCR 33 mm
Vrtání x Zdvih: 66,0 x 43,8 mm
Kompresní poměr: 11,7:1

Výkon: 17,5 kW @ 12 500 ot./min
Kroutící moment: 14,1 Nm @ 11 000 ot./min

Rozvor: 1 260 / 1 285 mm
Pohotovostní hmotnost: 82,6 / 84,4 kg
Přední pneu: 70/100-17 (40M) / 70/100-19 (42M)
Zadní pneu: 90/100-14 (49M) / 90/100-16 (52M)

Foto: Honda

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno