Zase tu jednou máme cvičení na téma „kam až může design a technika motorek zajít“. Není překvapující, že pochází z Itálie, a ani to, že nese jméno Vyrus.

Ano, to je ta dílna, která se rozhodla pokračovat ve vývoji zavěšení předního kola na kyvné vidlici a řízení rejdovým čepem pocházejícím z Bimoty Tesi. A ano, i u tohoto nového modelu šli konstruktéři zase o pořádný kus dál.

Jako základ použili motor Superquadro z dvouválcové Panigale 1299 o výkonu 205 koní. U něj je použito velké množství hořčíku a toho se Vyrus držel i u konstrukce rámu, kyvných vidlic, ale také drobností, jako jsou stupačky nebo držák chladiče (– 30 % hmotnosti oproti hliníku).

To samo o sobě přineslo dost komplikací, protože s hořčíkem je potřeba speciálně pracovat, aby z něj vznikl odolný a trvalý díl. Slušná práce!

 

 

Jako druhý hlavní materiál tu máme karbon. Z něj jsou nejen úchvatná kola Rotobox RBX2 (sekaný karbon), ale také kompletní kapoty. I u těch si ve Vyrusu vyhráli s novou technologií různého vrstvení a vrchní vrstvy z jednosměrného karbonu.

Za největší úlet ale opět můžeme považovat podvozek. Zůstává nám řízení pomocí rejdového čepu, ale už tu nejsou mechanická táhla. Ta nahradily ocelový kabely utěsněné ve speciálním pouzdru s tekutinou na bázi nanočástic, uvnitř působící jako hydraulický píst. Vyrus slibuje nejen lepší přesnost, ale také větší zpětnou vazbu řízení. Revoluční je rovněž tlumení obou vidlic pomocí táhel a automobilových tlumičů Öhlins TTX40.

Brzdy komplet Brembo, vpředu úchvatné třmeny Brembo GP4-RR P4 obráběné z jednoho kusu materiálu. A mohli bychom pokračovat dál, ale na to by bylo potřeba mnohem víc místa. Technicky neuvěřitelně zajímavý stroj…

O designu nechť si každý myslí svoje, je jasné, že šlo o funkčnost a také extrém přitahující oči. A to se rozhodně povedlo. Nemůžeme se dočkat, až tuhle výstavní skříň současné techniky uvidíme na vlastní oči.

 

 

Zatím budeme slintat u www.vyrus.it.

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno