Dnes dopoledne to před Velkou cenou na Silverstone pořádně v kuloárech zašumělo. Marc Marquez měl v dopoledním tréninku pád a vykloubil levé si rameno. Přesto stál o pár hodin později znovu na startovní roštu, a co víc, pokusil se dokonce vyhrát

V jistém smyslu to byla MotoGP hodně podobná té brněnské. Na čele jsme dlouho čekali, kdy na vedoucího Jorge Lorenza zaútočí někdo z dvojice Marc Márquez, Dani Pedrosa. O čtvrté místo si to opět rozdávala dvojice Valentino RossiAlvaro Bautista. A po dobrém tréninkovém kole jsme i dnes sledovali postupný propad Stefana Bradla.

MotoGP ročník 2013 má zkrátka svoje zákony a podle nich se hrálo i dnes. Jorge vedl hned od startu, jako stín na sobě přilepeného Márqueze. Pedrosa měl trochu horší start, ale dokázal se do vedoucí skupinky doškrábat. Dvě a půl kola před koncem zaútočil Márquez poprvé, ale bylo vidět, že se Lorenzo nehodlá vzdát. Totéž prohození pozic proběhlo i v posledním kole, jenže větší touha po vítězství byla na straně loňského šampiona.

Marc Marquez má před soupeři stále velký bodový náskok

I tak ale klobouk dolů před výkonem mladičkého Márqueze, který jel jistě s velikým sebezapřením po ranním pádu. Přesto se dokázal „prodat.“ Naopak trochu překvapení vládne nad tím, co předvedl Dani Pedrosa, který celkem hladce sjel svou ztrátu z úvodu, zařadil se za čelní dvojici, ale tím jako by se uspokojil a nikoho z jezdců před ním už neatakoval.

Mistrovství světa MotoGP vede nyní Marc Márquez s 233 body, před Dani Pedrosou (30 bodů ztráta) a Jorge Lorenzem, který svůj bodový handicap dnes snížil na 39 bodů od lídra. Šampionát pokračuje za dva týdny v Misanu (15. 9. 2013) a do konce sezony 2013 už zbývá pouhých šest (!) velkých cen.

Dani Pedrosa 

 

MotoGP Silverstone – závod MotoGP:

1) Jorge Lorenzo – Yamaha Factory – Yamaha YZR M1 – 40’52.515
2) Marc Márquez – Repsol Honda – Honda RC213V  + 0.081
3) Dani Pedrosa – Repsol Honda – Honda RC213V  + 1.551
4) Valentino Rossi – Yamaha Factory – Yamaha YZR M1  + 13.233
5) Alvaro Bautista – GO&FUN Gresini – Honda RC213V  + 13.298
6) Stefan Bradl – LCR MotoGP – Honda RC213V  + 20.227
7) Cal Crutchlow – Monster Tech 3 – Yamaha YZR M1  + 26.299
8) Nicky Hayden – Ducati Team –Desmosedici GP13  + 35.993
9) Bradley Smith – Monster Tech 3 – Yamaha YZR M1  + 36.119
10) Aleix Espargaro – Power Aspar – ART GP13 + 53.196 (CRT)
11) Andrea Iannone – Energy Pramac –Desmosedici GP13 + 59.058
12) Michele Pirro – Ignite Pramac –Desmosedici GP13 + 1’00.710
13) Hector Barbera – Avintia Blusens – BQR FTR + 1’01.690 (CRT)
14) Colin Edwards – NGM Mobile– FTR Kawasaki  + 1’01.843 (CRT)
15) Danilo Petrucci – CAME I Project – Ioda Suter BMW + 1’08.833 (CRT)
16) Randy De Puniet – Power Electronics Aspar – ART + 1’09.063 (CRT)
17) Claudio Corti – NGM Mobile– FTR Kawasaki + 1’16.474 (CRT)
18) Hiroshi Aoyama – Avintia Blusens – BQR FTR + 1’16.535 (CRT)
19) Michael Laverty – Paul Bird Motorsport – PBM 1 + 1’32.057 (CRT)
20) Yonny Hernandez – Paul Bird Motorsport – ART 1’36.224 (CRT)
21) Bryan Staring – GO&FUN Gresini – FTR Honda + 2’00.635 (CRT)

 

Foto: yamaha, honda, ducati, team Tech3, Aspar

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno