Nízká hmotnost (pohotovostní hmotnost modelu Honda CB300R dosahuje pouhých 144 kg) poskytuje maloobjemové hvězdě značky Honda významnou výkonnostní výhodu.

Kombinace živého kapalinou chlazeného jednoválce o objemu 286 cm3, nové pomocné/kluzné spojky a plnění emisní normy EURO5 od roku 2022 spolu s unikátními nahými rysy typickými pro řadu Neo Sports Café činí z CB300R skvělý stroj, který nadchne a inspiruje mladé jezdce.

Rám je tvořen kombinací lisovaných profilů a trubek, díky čemuž nabízí vyváženou tuhost poskytující jezdci skvělou zpětnou vazbu. Standardní výbava modelu CB300R zahrnuje pro modelový rok 2022 41mm inverzní vidlici Showa Separate Function front Fork Big Piston (SFF-BP)  – stejné prvotřídní odpružení s možností nastavení míry odpružení a tlumení, které je použito u modelu CB650R) radiálně upevněný čtyřpístový brzdový třmen, plovoucí brzdový kotouč bez středového upevnění, systém ABS řízený jednotkou IMU či radiální pneumatiky.

Ze zkosených ocelových řídítek, vylepšeného LCD přístrojového panelu a kompletního LED osvětlení vyzařuje kvalita, díky které může být majitel na svůj stroj pyšný. Model CB300R pro rok 2022 bude dostupný v následujících barevných provedeních:

 

 

perleťová žlutá Pearl Dusk Yellow ##NOVINKA pro rok 2022##,

matná perleťová modrá Mat Pearl Agile Blue ##NOVINKA pro rok 2022##,

matná černá metalíza Matt Gunpowder Black Metallic,

červená Candy Chromosphere Red.

 

 

Podvozek

  • Nová 41mm inverzní vidlice Showa se samostatnými velkými písty (Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP)) 
  • Radiální čtyřpístový brzdový třmen a 296mm plovoucí přední kotouč bez středového upevnění
  • Systém ABS spolupracuje s jednotkou pro měření setrvačných sil (Inertial Measurement Unit – IMU)

Základem minimalistických rysů modelu CB300R je jeho lichoběžníkový rám vyrobený z trubek a lisovaných profilů. Kyvné rameno je vyrobeno z ocelového plechu a má nepravidelný průřez. Oba prvky jsou zkonstruovány tak, aby se vyznačovaly vysokou podélnou tuhostí a odolností proti výkyvům kol, aniž by však byly příliš tuhé nebo zbytečně těžké.

Silnou stránkou podvozku jsou především lisované ocelové desky kyvného spoje a vlastní kyvné rameno, díky kterým se rám vyznačuje stabilitou a zpětnou vazbou; sklon přední vidlice a závlek dosahují 24,7°/ 93 mm.

Nejvýraznějším vylepšením pro modelový rok 2022 je 41mm inverzní vidlice Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP). Tlumič s rozdělováním tlaku v jedné trubce vidlice a pružinový mechanismus ve druhé zajišťují vynikající účinnost tlumení při nižší hmotnosti. Společně s využitím většího pístu je výsledkem lepší ovladatelnost, pohlcování rázů a kontrola nad strojem. Zadní tlumič nabízí 5stupňové nastavení předpětí pružiny.

Rozložení hmotnosti v poměru 49,6 % / 50,4 % mezi přední a zadní kolo zlepšuje přilnavost předního kola a spolu s nízkou hmotností 144 kg (s náplněmi) a kompaktním rozvorem 1352 mm usnadňuje jezdci řízení. Výška sedla je 799 mm.

Brzdění zajišťuje přední 296mm plovoucí kotouč bez středového náboje, který je spojen s radiálně upevněným čtyřpístovým třmenem Nissin, zatímco zadní 220mm kotouč je spojen s jednopístovým třmenem. Oba jsou modulovány 2kanálovým systémem ABS. Tento prvotřídní systém je propojen s jednotkou pro měření setrvačných sil IMU (Inertial Measurement Unit), jež je zárukou přesného rozdělení působení ABS mezi přední a zadní kolo v závislosti na chování stroje.

Zadní radiální pneumatice o rozměru 150/60R-17 sekunduje přední radiální pneumatika o rozměru 110/70R-17.

 

 

 

Vzhled a výbava

  • Unikátní styl Neo Sports Café staví na odiv techniku stroje.
  • Vyšší komfort díky novému materiálu sedla
  • Kompletní LED osvětlení a LCD přístrojový panel s upravenou indikací zařazeného rychlostního stupně

 

Důraz na styl je důležitou součástí řady nahých strojů Neo Sports Café, a tak i model CB300R staví na odiv svou černě lakovanou techniku. Proporce stroje jsou brutálně minimalistické; krátký podsedlový rám je sotva viditelný. Na něm se nachází odstupňované sedlo jezdce a spolujezdce. Potah sedla je vyroben ze silnějšího materiálu, který přispívá k vyššímu pohodlí. Stupačky jezdce i spolujezdce jsou z hliníku.

Tenký (23,5 mm, hmotnost pouhých 230 g) LCD přístrojový panel nabízí kompletní seznam funkcí včetně údajů o rychlosti, otáčkách motoru či stavu paliva v nádrži. Pro rok 2022 přibyl výrazný inverzní ukazatel zařazeného rychlostního stupně.

Kontrolky jsou uspořádány v horní části panelu. Osvětlení tvořené kompletně z LED diod (včetně ukazatelů směru) zdůrazňuje prémiový charakter stroje a napomáhá centralizaci hmoty. Přední světlomet obsahuje světelný vzorec tvořený dvěma čarami, z nichž horní slouží pro potkávací a dolní pro dálková světla. Zadní světlo je mimořádně tenké.

10litrová palivová nádrž je skryta pod ostře řezanou kapotáží a bočnicemi a její víčko je inspirováno leteckým stylem. Se spotřebou 3,3 l/100 km (v režimu WMTC) dosahuje dojezd modelu CB300R na plnou nádrž přes 320 km.

 

 

 

Motor

  • Pružný jednoválcový DOHC motor se 4 ventily
  • Maximální výkon 22,9 kW a točivý moment 27,5 Nm, emisní norma EURO5
  • Přepracovaný podvěšený výfuk se zakončením na boku stroje
  • Pomocná/kluzná spojka nyní spojená s šestistupňovou převodovkou

 

Kompaktní, kapalinou chlazený 4ventilový DOHC jednoválec o objemu 286 cm3 je drobným klenotem, který si svou točivostí a odezvou získal mnoho příznivců.

A přestože jeho charakter dokáže s rostoucími otáčkami vyvolat příval adrenalinu, je zároveň motorem, který velmi dobře funguje i v reálném světě při běžném provozu, a to jak ve městě, tak na dálnici. Maximálního výkonu 22,9 kW motor dosahuje při 9 000 ot./min., přičemž nejvyšší hodnota točivého momentu činí 27,5 Nm při 7 750 ot./min.

Novinkou pro rok 2022 je pomocná/kluzná spojka, která umožňuje hladké řazení a zabraňuje odskakování zadního kola při prudkém podřazení během ostrého brzdění. 6stupňová převodovka se vyznačuje rovnoměrně odstupňovanými převody pro dynamickou akceleraci.

Vrtání a zdvih jsou 76 x 63 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10,7 : 1. Systém vstřikování paliva PGM-FI s průměrem škrticí klapky 38 mm spolu s přímým sáním přispívá k pružné odezvě v celém rozsahu otáček.

V rámci úprav potřebných pro splnění emisní normy EURO5 byla kromě instalace snímače klikového hřídele kompatibilního s OBD2 přepracována střední část podvěšeného výfuku a stroj byl opatřen novým větším katalyzátorem. Tlumič výfuku umístěný na pravé straně stroje také získal novou, jednodušší vnitřní strukturu.

Pro snížení nákladů na údržbu, což je důležité hledisko pro mladé jezdce, byl motor zkonstruován tak, aby obsahoval co nejméně pohyblivých částí. K nižší spotřebě paliva přispívají detaily, jako jsou pístní kroužky s nízkým třením, chladič s vysokou hustotou chladicích žeber či iridiová svíčka.

 

 

 

Technické parametry

MOTOR
TypKapalinou chlazený jednoválec, čtyřventilový rozvod DOHC
Zdvihový objem (cm³)286 cm3
Vrtání × zdvih (mm)76 mm x 63 mm
Kompresní poměr10,7 : 1
Maximální výkon22,9 kW při 9 000 ot./min.
Max. točivý moment27,5 Nm při 7 750 ot./min.
Olejová náplň1,8 l
PALIVOVÝ SYSTÉM
KarburaceElektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže10,0 l
Spotřeba paliva3,3 l/100 km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
Kapacita baterie12 V – 7 AH
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojkyMokrá lamelová hydraulická spojka
Typ převodovky6stupňová
Stálý převodŘetěz
RÁM
TypOcelový, kosočtvercové profily
PODVOZEK
Rozměry (D x Š x V)2012 mm x 802 mm x 1052 mm
Rozvor kol1352 mm
Záklon rejdového čepu24,7°
Závlek93 mm
Výška sedla799 mm
Světlá výška151 mm
Pohotovostní hmotnost144 kg
Poloměr otáčení 2,3 m
ZAVĚŠENÍ KOL
Typ vpředu41mm inverzní přední vidlice Showa se samostatnými velkými písty (Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP)) Zdvih 130 mm
Typ vzaduTlumič Monoshock s předpětím nastavitelným v 5 stupních, zdvih 107 mm
KOLA
Velikost ráfku přední17 palců
Velikost ráfku zadní17 palců
Pneumatika vpředu110/70R17M/C 54H
Pneumatika vzadu150/60R17M/C 65H
BRZDY
Systém ABS, Typ2kanálový
Vpředu296mm plovoucí kotouč bez středového náboje s radiálně upevněným 4pístovým třmenem Nissin
Vzadu220mm kotouč s jednopístovým třmenem
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
Přístrojový panelLCD
SvětlometLED
Zadní světloLED
KonektivitaNe
USBNe
12V zásuvkaNe
Ukazatele směru s funkcí automatického vypínáníNe
Zabezpečovací systémNe
TempomatNe
Další funkceNe

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno