Ano, jde to. Můžete se vozit na mašině a přitom nemít papíry na motorku. U těhle tříkolek totiž stačí obyčejné „B“ na auto a je po problému

Předpis zní jasně. Nejde o motor, ani o výkon. Pokud ale má tvůj motocykl tři kola, je vybaven nožní nezávislou brzdou a rozchod předních kol je větší než 460 mm, pak jej můžeš řídit i bez papírů na motorku, pouze s řidičákem na auta. Vyzkoušeli jsme novou Piaggio MP3 Touring Sport, protože ta přesně těmto pravidlům odpovídá.

A jaká tedy je královna evropských měst? Dovolíme si říci, že přesně taková, jak se dalo očekávat. Absolutně pohodová a bezproblémová. Ovládání si sice musíš malinko osvojit, ale nic na tom není. Při zastavení knoflíkem zaaretovat kola a nemusíš ani dávat stojan nebo nohy zem. Při rozjezdu už jen přidat plyn, motorka se sama odblokuje a je připravena. Elektro-hydraulický systém zamykání přední nápravy ERL (Electric Roll Lock) pomůže motorku i kdekoli zaparkovat, pro ještě větší zabezpečení je tu pak ruční brzda.

Skvělá frajeřinka, která přitahuje pozornost, zároveň ale i praktická záležitost do každého počasí! Tím chci říct, že tři kola jsou na mokrou silnici lepší než dvě! A to je pravda, kluzké povrchy MP3 zvládá líp, než klasická motorka.

Konkrétně testovaná MP3 500 LT v provedení Touring Sport je novinka letošní sezony a v podstatě jde o to, že Piaggio poslalo do své řady tříkolek i takhle velký motor a upravilo celý koncept tak, aby byla co nejvíc vznešená a reprezentativní. Vysoké nastavitelné plexi, široké sedlo, elegantní otvírání podsedlovky pomocí tlačítka. Jezdit můžete doslova v obleku i v džínách

Jízdní pocit? Pohoda. Do 130 km/h na dálnici absolutně „peřinka“. Víc by to sice jelo, ale proč… Zatáčky taky zvládá s bravurou, skalním bude možná chybět větší ochota k naklápění, ale o tom to přeci nemá být. Tady, znovu opakuji, jde o jistotu a ta je plně zajištěna. Hezká přední tmavá přední 10ti paprsková kola, stejně jako design masky s mřížkou – moderní motorka, to je vidět hned.

Výkonu je taky dost. 40 koní stačí na předjetí kohokoli a 46 Nm je taky na stroj o váze nad 225 kg dostačující číslo. Před výkonu na zadní kolo za zajištěn díky bezúdržbovému řemenu. A právě proto se empétrojky nebojte, v pohodě a komfortně vás odveze i ve dvou, spolujezdci navíc k pohodlí pomůžou zadní madla a měkoučké opěradlo. Do města je asi opravdu tou nejideálnější volbou…

Foto: Karel Táborský

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno